آقای کارگردان: بیکارم چون تمی توانم فیلم مبتذل تولید کنم

سیروس الوند نویسنده و کارگردان سینما درخصوص فعالیت‌های خود در سال جاری گفت: تمام تلاشم را برای ساخت فیلم "آنجا همان ساعت" انجام دادم اما در آخر هم به دلیل مشکلات مالی شروع این کار میسر نشد و در حال حاضر نوشتن فیلمنامه‌ای برای تلویزیون را در دست دارم.

وی درباره دلیل عدم وجود تهیه‌کننده برای این اثر سینمایی خود تصریح کرد: تهیه‌کنندگان به سراغ فیلمسازهای ارزان می‌روند و دیگر کسی با ما هیچ کاری ندارد. کار با کارگردان ارزان این اجازه را به تهیه‌کننده می‌دهد تا هر کار که می‌خواهد انجام دهد. این اتفاق کاملاً به بدنه سینما صدمه می‌زند و تولید سینما را به خطر انداخته می‎‌اندازد.
این کارگردان سینما و تلویزیون در مورد وضعیت تولید سینما در حال حاضر تاکید کرد: هم‌اکنون دستیارها همه کاره شده‌اند. دستیارها فیلم می‌سازند، موسیقی می‌سازند، تدوین می‌کنند و این قضیه باعث شده بسیاری از خوبان سینما خانه نشین شوند.
وی با اشاره به تغییر فضای سینما در سالهای اخیر افزود: یک روزی سینمای ایران با عنوان سینمای فرهنگی و معنوی در تمام دنیا شناخته می‌شد اما حالا هیچ خبری از آن سینما نیست. بسیاری از فیلم‌ها به سمت ابتذال و انحطاط رفته‌اند. اینها می‌خواهند حتی به قیمت به ابتذال کشیدن فرهنگ مردم را بخندانند. این چه کمکی به سینما و تولید می‌کند وقتی همه به هر قیمتی به فکر فروش هستند؟
این کارگردان سینما در همین راستا ادامه داد: متاسفانه مدیران سینمایی فقط به فکر ارائه آمار هستند و این آمارهای میلیاردی فروش درست نیست. در سال کلاً 2 یا 3 فیلم کمدی می‌فروشند و مسئولین جمع این فیلم‌ها آمار کلی فروش سینما اعلام می‌کنند که این آماری درست نیست وقتی بسیاری از فیلم‌ها با شکست اقتصادی روبرو می‌شوند.
الوند با اشاره نگاه خود به سینما خاطرنشان کرد: من به شخصه نمی‌توانم وارد این چرخه شوم و نمی‌توانم فیلم مبتذل تولید کنم پس اگر می‌بینید امسال من بیکار هستند کاملاً منطقی است.