مدیر شبکه دو سیما: تلویزیون خانه اصلی کلاه قرمزی است

«محمدرضا جعفری جلوه» مدیر شبکه دو سیما با اشاره به سری جدید برنامه «تصویر زندگی» گفت: طبیعی است که سری جدید «تصویر زندگی» نسخه سال ۹۶ این برنامه تلویزیونی است و تفاوت‌هایی در نحوه ارائه و همچنین مفاهیم و مضامین خواهیم داشت.
وی ادامه داد: در هر حال محوری‌ترین مباحث متعلق به خانه و خانواده و دیگر وجوه زندگی در این برنامه با محوریت خانواده است.
جعفرى جلوه همچنین در خصوص نام مجری این برنامه گفت: حتما در فرصتى متناسب و نزدیک به پخش برنامه نام مجری را اعلام خواهیم کرد. به هر ترتیب «تصویر زندگی» از سالها پیش در شبکه دو سیما به صورت روزانه پخش می‌شد و مدتی به دلایلی این برنامه پخش نشد و این بار همان تهیه کننده سابق به همراه فردی دیگر تهیه کنندگی «تصویر زندگی» را به عهده دارند و برنامه‌ای جذاب، متناسب و البته متفاوتی را روانه آنتن خواهند کرد.
مدیر شبکه دو سیما درباره بازگشت مجموعه «کلاه قرمزی» به آنتن شبکه دو سیما نیز بیان داشت: هیچ زمانی درهای تلویزیون به سمت کلاه قرمزی بسته نبوده است و این مجموعه متعلق به تلویزیون است و تلویزیون، خانه اصلی کلاه قرمزی است. مطالبی تحت عنوان یاری نرساندن تلویزیون و یا مشکلات مالی اصلا درست نبوده است و ما از این نظر هیچ مشکلی نداشتیم.
وی ادامه داد: در مقطعی که مشخص شد باید تلویزیون هزینه‌های تولید این مجموعه را پرداخت کند، دوستان تهیه کننده در جذب اسپانسر موفق نبودند و این وظیفه آنها بود. در همان زمان ما با کمال میل اعلام کردیم که هزینه‌های این برنامه را پرداخت خواهیم کرد، اما به تناسب و به درستی و نه فراتر از قیمت واقعی و هزینه‌های تولید! اما اگر میزان منطقی مبلغ پیشنهادی در آنها وجود داشت، قبول می‌کردیم. ما حتی حاضر بودیم ۵۰ درصد بالاتر از سری اخیر این مجموعه در سال ٩٤ پرداخت کنیم. این در حالی بود که هزینه سری آخر به مراتب فراتر از هزینه‌های تولید آن دوره بود، اما پرداخت دو برابر هزینه های تولید تناسبی منطقی بود و مطالبه بیش از این خارج از قواعد بوده و مشکل بوجود مى آید.
مدیر شبکه دو سیما درباره تسویه دستمزدهای سری قبلی این اثر نیز بیان داشت: تهیه کننده به صورت کلی نسبت به هزینه‌های سری گذشته اقدام کرد و یکی از پرداخت‌های قابل توجه که همزمان با شروع تولید سری جدید (۹۶) با پیگیری خودم اتفاق افتاد، پرداخت مطالبات باقی مانده تهیه کننده از سری قبل بود که رقم بسیار قابل توجهی بود و آن را پرداخت کردیم. در حقیقت این امر برای ابراز حسن نیت و پشتیبانی از کار صورت گرفت.
وی در پاسخ به اینکه هنوز تسویه مالی سری جدید به طور کامل از طرف تهیه کننده با صداپیشه و عروسک‌گردان‌ها صورت نگرفته است، بیان داشت: این مسئله تهیه کننده است. تهیه کننده‌ای که در شکلی منطقی و متناسب با رسانه‌ به تفاهم نمی‌رسد که بتواند منابعی را از رسانه دریافت کند، طبیعی است که خود به شخصه نمی‌تواند منابعی داشته باشد،‌ اما او موظف بوده تا هزینه‌های تولید را برای کسانی که از آنها دعوت به همکاری و استفاده کرده را پرداخت کند. ما هیچ مشکل مالی برای در اختیار گرفتن این پروژه نداشتیم و بی تردید تهیه کننده باید از خواسته هاى خارج از تناسب و مقتضیات مجموعه کوتاه بیاید.