"گسل"، سیاست و جامعه با طعم کمدی

این مجموعه که داستانی سیاسی اجتماعی در ساختاری کمدی دارد، ماجرای زندگی شخصی محافظ یک معاون وزیر را روایت می‌کند. سام درخشانی، بیژن امکانیان، مهتاج نجومی، فلور نظری، تیرداد کیایی، رامتین خداپناهی، شبنم فرشادجو، ستاره حسینی، محمد فیلی، کاوه سماکباشی، طوفان مهردادیان و... بازیگران گسل هستند که در ۴۰قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تولید شده وهر روز ساعت ۲۲:۱۵ روی آنتن شبکه یک می‌رود.

مجموعه تلویزیونی «دریا» تولید مرکز آذربایجان‌غربی با موضوع احیای دریاچه هر روز ساعت 23:45به زبان آذری با زیرنویس فارسی از شبکه شما پخش می‌شود. این سریال در ۲۶ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای به کارگردانی رامین اصغری تولید شده و جمال ذوالقدر، پرویز ظرافت، عباس سرودی، مهشید جوادی، علی ضیایی، فرزانه بهزادی و میترا اهور در آن بازی می‌کنند. نخستین قسمت دریا امروز روی آنتن شما می‌رود و تکرار آن ساعت ۸:۴۵ روز بعد است.

جدول پخش برنامه‌های شبکه آی‌فیلم هم به تازگی دستخوش دگرگونی شده و چند سریال تازه در آن قرار گرفته است. «خانه ما» به کارگردانی مسعود کرامتی و بازی رضا بابک و گوهر خیراندیش ساعت 16روی آنتن می‌رود و یک ساعت بعد نوبت به سریال خاطره‌انگیز «در خانه» محصول سال 65می‌رسد که زنده‌یاد مسعود رسام آن را ساخته بود. اکبر عبدی، شهلا ریاحی، ‌رؤیا افشاری، اسماعیل پوررضا و چند بازیگر نوجوان در این مجموعه بازی کرده‌اند.

نکته جالب و عجیب ماجرای برنامه‌ریزی تازه شبکه آی‌فیلم آغاز تقریبا همزمان پخش 2سریال از سعید سلطانی است؛ «لبه تاریکی» و «شکرانه» مجموعه‌هایی هستند که به‌ترتیب در نوبت‌های 18و 19روی آنتن می‌روند. البته پخش شکرانه از 25مرداد آغاز می‌شود. «بزنگاه» رضا عطاران، «آشپزباشی» محمدرضا هنرمند و «مدار صفر درجه» حسن فتحی هم به‌ترتیب سریال‌های ساعت‌های 20تا 23آی‌فیلم در آخرین روزهای مرداد هستند.

علاقه‌مندان سریال‌های ایرانی و خارجی هم می‌توانند مجموعه‌های «دهکده خاطرات»، «سرنوشت یک مبارز»، «آخرین بازی»، «تفنگ سرپر»، «مرز جنون» و «یادداشت‌های یک زن خانه‌دار» را به‌ترتیب از ساعت 18تا 22تماشا کنند. با این توضیح که این برنامه تا چند روز دیگر ادامه دارد و قرار است چند مجموعه تازه و تکراری ازجمله «پرده‌نشین» در آینده نزدیک به جمع سریال‌های شبکه تماشا اضافه شود.