بازیگر سریال«یوسف پیامبر»:این روزها فیلمنامه خوب نداریم

مهوش صبرکن بازیگر عرصه تلویزیون و سینما  گفت: این روزها به دلیل نبود تولیدات نمایشی نه تنها حضور من بلکه حضور دیگر همکاران نیز کمرنگ شده است با این حال چندی پیش سزیالی 6 قسمتی با عنوان «تلاطم» را داشتم که برای جشنواره‌ای پلیسی در مسکو تولید شده بود.

وی ادامه داد: همچنین پیشنهادی برای بازی در یک فیلم سینمایی دارم که در صورت نهایی شدن، قرارداد این اثر را امضا و با این اثر در جشنواره فیلم فجر امسال حضور پیدا می‌کنم، همسرم محمود پاک‌نیت نیز در این فیلم حضور دارد و قرارداد خود را امضا کرده است.

بازیگر سریال تاریخی «یوسف پیامبر» تصریح کرد: برخی از آثار تولید شده در گذشته مانند سریال «پس از باران» به دلیل برخورداری از فیلمنامه خوب باعث جذب هرچه بیشتر مخاطب می‌شد اما این روزها علاوه بر اینکه فیلمنامه‌های خوبی نداریم، امکان مالی لازم برای تولید یک اثر  را هم نداریم به‌گونه‌ای که اگر نویسندگان جوان فیلمنامه‌های خوبی بنویسند، بودجه لازم برای کلید زدن این آثار وجود ندارد.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: سریال‌هایی که این روزها جلوی دوربین می‌روند، به واسطه حضور اسپانسر تولید می‌شوند سریال‌های چون «پریا» و «پرستاران» که به ترتیب محمود پاک‌نیت و خودم در آن‌ها حضور داشتیم.

بازیگر سریال «پس ازباران» یادآور شد: با وجود خصوصی بودن روند تولید در عرصه سینما، در این زمینه کار چندانی صورت نمی‌گیرد و بخش زیادی از بازیگران بیکار هستند. با وجود اینکه تعدادی از فیلم‌های سینمایی فروش خوبی دارند اما با این‌حال وضعیت تولیدات مانند گذشته نیست و برخی از فیلم‌ها با وجود حامی مالی تولید می‌شوند.

بازیگر سریال «پنجمین خورشید» اظهار کرد: این روزها جوانان برای تخلیه انرژی خود به تماشای برخی آثار طنز در سینما می‌نشینند و چاره‌ای هم جز این ندارند چرا که مردم به تمدید روحیه خود و شاد شدن نیاز دارند.

اکثر هنرمندان خوب سینما بیکار هستند/دیگر فیلمنامه خوبی نوشته نمی‌شود

وی تصریح کرد: زمانی که مخاطبان من و همسرم محمود پاک‌نیت را در خیابان می‌بینند ابراز احساسات بسیاری می‌کنند چراکه مردم همیشه به هنرمندان محبت دارند و به معنای واقعی مردم با ایمان، با احساس و هنردوستی داریم و ما هنرمندان همیشه خجالت‌زده و شرمنده آن‌ها هستیم.

صبرکن خاطرنشان کرد: وقتی اثری خوب تولید شود، مردم به تماشای آن می‌نشینند و اینگونه مخاطبان به سراغ شبکه‌های ماهواره‌ای نمی‌روند. به یاد دارم در یک دوره زمانی، آثار ارزشمندی همچون «یوسف پیامبر» و «در چشم باد» به‌صورت همزمان تولید و پخش می‌شدند و وضعیت بسیار خوبی در روند تولیدات نمایشی برقرار بود. امیدوارم شرایط کنونی بهبود پیدا کند چرا که فرهنگ ما در معرض آسیب دیدن از سوی بیگانگان قرار دارد.