برگزاری جشنواره فرصتی برای خرید زمان

غلامحسین طالبی مسئول کمیته ارتباطات تصریح کرد : رادیو ایران بعنوان صدای جمهوری اسلامی ایران ظرفیتی کم نظیر از مخاطبان یا بهتر بگوییم کاربران دارد. با استفاده از این ظرفیت و به واسه تعامل با این عزیزان، تولیدات متنی، صوتی و تصویری ایشان در فضای جشنواره ای هدایت شده و یکی از اهداف ما این است که مردم درک قابل لمسی از مفاهیمی همچون اقتدار ملی و اقتصاد مقاومتی پیدا کنند و با برنامه سازی رادیویی و موارد مرتبط با آن سعی شده تبیین این مفاهیم در میان مخاطبان رسانه ملی صورت پذیرد.

طالبی با اشاره به اینکه جنگ امروز ،جنگ رسانه هاست، ادامه داد: شخصی سازی که در رسانه اتفاق افتاده چاره ای برای ما باقی نمی گذارد به جز این که به سمت هم افزایی رسانه های مختلف که در اختیار ماست برویم، این رسانه ها که شامل رادیو، رادیو نما و فضای مجازی اعم از سایت و شبکه های اجتماعی می باشند، ما را به سمت بهره گیری از تولیدات مخاطبان یا به عبارتی بهتر کاربرانی می برد که از سویی درب باز رسانه ملی به سوی ایده ها و از سویی دیگر نقش آفرینی مردم در رسانه خودشان را به ارمغان می آورد.

او هم افزایی میان این سه فضا را زمینه مناسبی برای ایجاد تعادل میان میل، نیاز و مصلحت برای مخاطبان دانست و گفت: این جشنواره در حقیقت امتداد به عینیت بخشیدن تعامل با مخاطب برای تولید برنامه های شنیدنی است که در واقع به نوعی همان مفهوم شعار شبکه رادیویی ایران با عنوان «ایران را بشنویم» را تداعی می کند.

مسئول کمیته ارتباطات فراهم نمودن این بستر جهت ارتباط هرچه بیشتر با مخاطبان و استفاده از ظرفیت تولیدات مردمی برای رسانه پیشرو امتیازی است که هیچگاه منتظر کوچ مخاطبان به رسانه های رقیب نمی ماند و به جای پیش بینی آینده در حال خلق آن است.

طالبی در پایان خاطر نشان کرد:این جشنواره و فعالیت های این چنینی فرصتی برای خریدن زمان است تا رسانه ملی همچون گذشته در دل مردم و رسانه ای تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی و درصدد عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باشد.