نیاوران میزبان 100 هنرجوی پیانو

رسیتال پیانوی آکادمی پیانوی سامان احتشامی طی چهار هفته در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت و 100 هنرجوی این آکادمی در آن به اجرای برنامه پرداختند.

این رسیتال پیانو طی چهار جمعه در تاریخ‌های 30 تیرماه، 13 و 19 و 27 مرداد ماه در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار شد. احتشامی سعی کرده سطح فرهنگ و دانش خانواده‌ها و هنرجویان در مورد ساز پیانو را ارتقا دهد و بتواند مسیر فراگیری این ساز را به روشی ساده و علمی در اختیار علاقه‌مندان این ساز و خانواده‌ها قرار دهد.

سامان احتشامی درباره جزئیات این برنامه و اجرای آثار هنرجویانش در این رسیتال که برگرفته از آثار قدیمی و پرطرفدار موسیقی ایرانی و پاپ بود، گفت: من موسیقی‌ را تدریس می‌کنم که آن را یاد گرفته‌ام و موسیقی‌های جدیدی که این روزها وجود دارند، در زندگی من جای ندارد و معلم‌های من این موسیقی‌ها را نشنیده‌اند. از آنجا که نتاسیون درستی برای آنها و منبع درستی برای تدریس آن وجود ندارد، ترجیح می‌دهیم موسیقی‌هایی را که کتابت شده و منابع درستی برای آن است را آموزش دهیم.

احتشامی درباره نوع ارتباطش با هنرجویان خود گفت: یک معلم باید بسیار خودش را پایین بیاورد و خود را بشکند و به میزان هنر همان هنرجو با او روی صحنه کار کند. فکر می کنم چون من این کار را کرده‌ام، توانسته ام ارتباط خوبی با هنرجویانم برقرار کنم. من در 4 هفته 100 هنرجو را روی صحنه آوردم و آنها همه در کنار خانواده‌هایشان به اجرای برنامه پرداختند. هیچ مسابقه‌ای را برگزار نکردم و هیچ داوری نشد و جوری رفتار نکردم که هنرجویی بهتر و بالاتر از هنرجوی دیگر دیده شود.

این برنامه که در قالب تک‌نوازی و گروه‌نوازی پیانو اجرا شد، با سه هدف اصلی ارتقای سطح فرهنگ و دانش خانواده‌ها و هنرجویان در مورد ساز پیانو، چگونگی تدریس پیانو و دانستن مسیر فراگیری این ساز و اجرای هنرجویان همراه با هنرآموزانشان و تشویق آنان برای فراگیری بیشتر مطالب موسیقایی از سوی سامان احتشامی طراحی و تدوین شده است.