یادی از حمید مصدق در سالگرد درگذشتش

به گزارش ايسنا، گزينهي اشعار حميد مصدق در انتشارات مرواريد به چاپ شانزدهم رسيده است. همچنين مجموعهي اشعار اين شاعر فقيد در انتشارات نگاه چاپ يازدهم خود را پشت سر گذاشته است.

حمید مصدق دهم بهمن‌ماه سال ۱۳۱۸ در شهرضا - از شهرستان‌های اصفهان - به‌دنیا آمد. چند سال بعد به ‌همراه خانواده‌اش به ‌اصفهان رفت و تحصیلات خود را در آن‌جا ادامه داد. او در دوران دبیرستان با منوچهر بدیعی، هوشنگ گلشیری، محمد حقوقی و بهرام صادقی هم‌مدرسه بود و با آنان دوستی و آشنایی داشت.

در سال ‌۱۳۳۹ به تهران آمد و پس از فارغ‌التحصیل شدن در رشته‌ی بازرگانی از مؤسسه‌ی علوم اداری و بازرگانی دانشگاه تهران، در مؤسسه‌ی تحقیقات اقتصادی این دانشگاه به کار پژوهش مشغول شد.

او از سال ‌۱۳۴۲ مجددا به ادامه‌ی تحصیل پرداخت و موفق به دریافت لیسانس حقوق از دانشگاه تهران و سپس فوق لیسانس اقتصاد شد و در ۱۳۴۵ برای ادامه‌ی تحصیل به ‌انگلیس رفت و در زمینه‌ی روش تحقیق به ‌تحصیل و تحقیق پرداخت. مصدق در سال ‌۱۳۴۸ به‌عنوان استادیار در مدرسه‌های عالی کرمان و اصفهان و دانشگاه آزاد ایران به کار مشغول شد. پس از دریافت فوق لیسانس حقوق اداری از دانشگاه ملی، به ‌عضویت هیأت علمی دانشگاه درآمد و در کنار آن از سال ‌۱۳۵۷ به‌ کار وکالت روی آورد.

مصدق تا پایان عمر عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی بود و مدتی نیز سردبیری مجله‌ی کانون وکلا را به ‌عهده داشت.

اين شاعر معاصر، هفتم آذرماه سال ۱۳۷۷ در اثر سكتهي قلبي در تهران درگذشت؛ در حاليكه اين آثار از او برجاي ماند: منظومهي بلند درفش كاوياني، منظومهي آبي، خاكستري، سياه، منظومهي در رهگذار باد، از جداييها، سالهاي صبوري، شير سرخ، ... تا رهايي، مقدمهاي بر روش تحقيق، مجموعهي رباعيات مولوي، غزليات حافظ و همچنين چندين كتاب در زمينهي حقوق.