سینماگرایرانی و اسراییلی درجشنواره هند

تهمينه ميلاني مي گويد :" ما سياستمدار نيستيم و هيچ مشكلي در كار با يكديگر نداريم . در سينما خط كشي هاي عالم سياست معنا ندارد . "
حضور یک سینماگر از ایران و یک چهره سینمایی از اسراییل در هیئت داوران چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم در شهر " گوآ " هند توجه رسانه های هندی را به خود جلب کرده است.

به گزارش عصر ایران نشریه " تایمز هند " با انتشار گزارشی در این باره می نویسد که ایران و اسراییل دشمن یکدیگرند و هم اکنون با کم سابقه ترین جنگ لفظی به رویارویی برخاسته اند اما در هیئت داوران بخش بین الملل جشنواره فیلم هند دو داور ایرانی و اسراییلی حضور دارند.

این نشریه درادامه به نقل از تهمینه میلانی کارگردان ایرانی که عضو هیئت داوران این جشنواره است، می نویسد: ‌ " ‌ ما سیاستمدار نیستیم و هیچ مشکلی در کار با یکدیگر نداریم. در سینما خط کشی های عالم سیاست معنا ندارد. "

وی می افزاید: ‌ " ‌ در واقع ما از یک کشور به کشور دیگر سفر می کنیم و در تالار نمایش فیلم های بخش بین الملل فیلم هایی از کشورهای مختلف را تماشا می کنیم. ما در تصمیم گیریهایمان درباره فیلم های مختلف در بخش بین الملل مرزهای جغرافیایی را در نظر نمی گیریم. "

" دان ولمن " داور اسراییلی حاضر در جشنواره فیلم هند نیز در این باره به تایمز هند می گوید: ‌ " ‌ این واقعا مایه تاسف است که در عصری زندگی می کنیم که با ترس دایمی از حمله کشورهای رقیب مواجهیم. این حمله ها و جنگ ها تصمیماتی است که مسوولان سیاسی می گیرند و ما جزئی از فرایند تصمیم گیری درباره آنها نیستیم. فرزندان ما باید در این دنیا زندگی کنند. ما خوشحالیم که لااقل می توانیم در چنین جاهایی از ترس رهایی یابیم و سینما فرصتی برای همکاری ما باشد. "

درهيئت داوران بخش بين الملل جشنواره سينماي هند كه ۵ عضو دارد داوراني ديگر از هند ، كره جنوبي و آمريكا حضور دارند.