نوجوانی که توانایی جابجایی آنی به هر نقطه از کره زمین را دارد

جیمی بل و جولین سیمپسون از سازندگان سریال «دکتر هو» در حال ساختن ریبوتی تلویزیونی از فیلم سینمایی موفق سال ۲۰۰۸ «جامپر» برای کمپانی‌های استودیو کانال، نیوریجنسی و لاینزگیت هستند.

بل ممکن است دوباره نقشی را که در فیلم بازی کرده بود در سریال هم ایفا کند. این سریال در حال حاضر بر پایه یک قرارداد چند وجهی تهیه و توزیع تلویزیونی بین لاینزگیت و نیوریجنسی در دست ساخت است.

«جامپر» داستان نوجوانی را تعریف می‌کند که قابلیت تله‌پورت کردن یا جابجایی آنی به هر نقطه از کره زمین را دارد، اما متوجه می‌شود تنها کسی نیست که چنین قابلیتی دارد و به این ترتیب وارد جنگی قدیمی بین کسانی که مثل او هستند و کسانی که قسم خورده‌اند آن‌ها را نابود کنند،‌ می‌شود. نسخه سینمایی آن توسط کمپانی فاکس منتشر شد و توانست در باکس‌آفیس جهانی ۲۲۲ میلیون دلار بفروشد.

جیمی بل وقتی کودک بود با نخستین فیلمش «بیلی الیوت»‌ در سال ۲۰۰۰ به شهرت رسید و از آن موقع هم در تلویزیون و هم در سینماها با پروژه‌هایی مثل سریال «جاسوس‌های واشنگتن» و فیلم‌های «یخ‌شکن» و «چهار شگفت‌انگیز» خوش درخشیده است.

در عین حال،‌ این دومین قرارداد بزرگی است که جولین سیمپسون نویسنده و کارگردان در این هفته بسته چون چند روز پیش استخدام شد تا فیلمنامه یک فیلم تریلر سایبری به نام «هکر تماشا می‌کند» را برای کمپانی کالر فورس بنویسد. این پروژه با اقتباس از یک مقاله تحقیقی نوشته دیوید کوشنر برای مجله جی‌کیو در سال ۲۰۱۲ ساخته می‌شود. از دیگر پروژه‌های سیمپسون می‌توان از «دکتر هو»، «ام‌آی۵» و «حقه‌های جدید»‌ نام برد.

اما این تنها سریالی نیست که در مورد «جامپر»‌ قرار است ساخته شود. سرویس استریمینگ یوتیوب رِد هم فصل پاییز گذشته دستور ساخت پایلوتی از دنباله «جامپر» با عنوان «انگیزه» را داده بود که بر اساس سومین رمان در مجموعه کتاب‌های «جامپر» ساخته خواهد شد. داگ لایمن کارگردان این فیلم مسئولیت کارگردانی و تهیه‌کنندگی اجرایی این سریال را بر عهده خواهد داشت.