بازیگر "تولدی دیگر" :هیچ وقت به سمت سینما نمی‌روم

عبدالرضا اکبری بازیگر عرصه تلویزیون و سینما  گفت: امسال بیشتر فعالیت‌هایم به عرصه تئاتر خلاصه شده و حرکت به سمت تئاتر خودخواسته بوده است چرا که من سال‌ها از این عرصه فاصله گرفته بودم.

وی ادامه داد: به تازگی چند سریال را به دلیل ضعف فیلمنامه، ضعف دیالوگ، ضعف عوامل و کادراجرایی رد کردم و در این شرایط فرصت را مناسب دیدم تا تئاتر را دوباره آغاز کنم و فعالیتم را در این راستا با نمایشنامه‌های اصیل ایرانی و آثاری که بوی فرهنگ می‌دهند و هویت و اصالت در درونشان نهفته است، آغاز کردم.

بازیگر سریال "معمای شاه" تصریح کرد: متن آثار ماندگاری که در گذشته تولید می شدند، فارغ از هرگونه وسواس، دغدغه و محدودیت زمان با حوصله به رشته نگارش در می‌آمدند که از جمله آن‌ها می‌توان به مجموعه‌های " پهلوانان نمی‌میرند" ،‌" مزد ترس" ، " تولدی دیگر" ،‌"اغما" و "دلنوازان" اشاره کرد.

وی در ادامه صحبت های خود توضیح داد: در واقع در گذشته به جهت تأکید بیش از اندازه روی فیلمنامه آثار تولیدی، در نهایت شاهد حاصل شدن اثری با کیفیت و مستحکم بودیم. عوامل برای تصویربرداری آثار گوناگون سختی کار را تحمل می‌کردند و برای کار کردن هیچ ناز و کرشمه‌ای در کار نبود در حالی که هم‌اکنون با کوچک‌ترین مشکلی، بازیگرها به راحتی قهر می‌کنند و برای بازگشت آن‌ها تلاش زیادی صورت می‌گیرد و حتی مبالغ زیادی پرداخت می‌شود.

اکبری یادآور شد: این روزها وسواس‌های لازم از بین رفته و برای ساخت بزرگترین سریال‌ها در کوتاه‌ترین مدت تصمیم‌گیری می‌شود در حالی که تحقق چنین موضوعی امکان پذیر نیست.

وی افزود: وقتی روی سریالی مانند "معمای شاه" ، حدود 4 تا 5 سال زمان صرف می شود و سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد ، این سریال به عنوان اثری فاخر بر جای می‌ماند و تماشاگر را به سوی خود جذب می‌کند. این اثر و آثاری اینچنینی بخش گسترده‌ای از تاریخ کشور را به تصویر می‌کشند در حالی که باید دید در وضعیت فعلی کدام اثر هم تماشاگر را پای تلویزیون می‌نشاند و هم حرفی برای گفتن دارد؟!

عبدالرضا اکبری

بازیگر سریال "تولدی دیگر" تصریح کرد: این روزها به دلیل اینکه عوامل تولید سر جای خود قرار نگرفته‌اند و اینکه افراد بدون تخصص و تعهد در چنین موقعیت‌هایی قرار می‌گیرند، بسیاری از تولیدات فاقد ارزش‌های هنری و معنوی شده‌اند چراکه این افراد از تهیه‌کننده گرفته تا کارگردان و بسیاری از بازیگران، با نداشتن کارایی لازم موجب آسیب دیدن یک اثر می شوند.

وی اظهار کرد: اگر شرایط موجود در سینما بهبود پیدا نکند و فیلمنامه‌های خوبی پیشنهاد نشود، هیچ وقت به سمت سینما نمی‌روم و تصمیمم درباره این موضوع صد درصد جدی است.

اکبری خاطرنشان کرد: حرفه بازیگری مخصوص افرادی است که خاک صحنه خورده‌اند، زحمت کشیده‌اند و در این سالها رنج برده‌اند اما متاسفانه کنار گذاشته و در به در شده‌اند و در چنین شرایطی کسانی کار می‌کنند که فعالیتشان خرید و فروش ماشین یا ملک بوده است و چون هم‌اکنون ملک وضعیت مناسبی ندارد، سراغ ساخت آثار نمایشی می‌روند.