پزشک معالج کیارستمی دادگاهی شد

14 تیرماه سال گذشته بود که خبر درگذشت عباس کیارستمی در رسانه‌ها منتشر شد.

پس از درگذشت این کارگردان بود که مردمی که احساساتشان به واسطه اخبار ضدونقیض جریحه‌دار شده بود، دوباره بحث پروسه درمان عباس کیارستمی را مطرح کردند و نام جراح متخصص او را که از پزشکان بنام گوارش کشور است، در صفحه‌های مجازی‌شان نوشتند و بحث اشتباه و خطای پزشکی در از دست‌ دادن او پیش آمد.

12 روز بعد یعنی در تاریخ 26 تیر دادیار انتظامی نظام پزشکی گفت: پرونده در حال بررسی است و مانند سایر پرونده‌ها روند رسیدگی را طی می‌کند اما نتایجش هنوز مشخص نیست.

محمدمهدی قیامت افزود: خانواده مرحوم کیارستمی هنوز از جراح شکایت رسمی نکرده و سازمان نظام پزشکی خودش به عنوان مدعی‌العموم وارد شده تا از نتیجه این پرونده مطلع شود.

وی با تأکید بر اینکه باید پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی مانند پرونده‌های عادی رسیدگی شود، گفت: با وجود جلسات کارشناسی و تشکیل کمیته ویژه رسیدگی هنوز نظر قطعی صادر نشده است.

حالا با گذشت بیش از یکسال، کیفرخواست برای پزشک معالج کیارستمی صادر و پرونده جهت رسیدگی به دادگاه رفته است.

بر اساس کیفرخواست صادره، در نظریه‌های کمیسیون‌های تشکیل شده از سوی پزشکی قانونی صراحتاً ارتباط بین قصور با فوت بیمار مردود اعلام شده است.

این در حالی است که متهم تأخیر در عمل از سوی خود را قبول کرده اما در دفاعیات خود عنوان کرده که این تاخیر به تشخیص خودش صورت گرفته است که البته این موضوع از سوی اعضای کمیسیون مورد قبول واقع نشده است.