"افلاکیان"درکنار "حماسه واقتدار"مجید انتظامی

‎سوئیت سمفونی "افلاکیان" به آهنگسازی مسعود پیروی و سمفونی "حماسه و اقتدار" ساخته مجید انتظامی، 20 تا 23 شهریورماه توسط ارکستر فرهنگ و هنر دانشگاه علمی کاربردی واحد 46 در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رونمایی و اجرا می‌شود.

مسعود ‎پیروی سازنده سوئیت سمفونی "افلاکیان" در خصوص ساخت این اثر گفت: سویئت سمفونی "افلاکیان" را در 5 موومان با عناوین مارش، یاد یاران (با کلام)، سوگ، مرد عاشق (با کلام) و وصال نوشته‌ام که روایت رفتن، جنگ و برگشتن است. من سعی کردم در نوشتن هر موومان از المان‌های صوتی و موسیقایی استفاده کنم که تداعی‌کننده این سیر باشد.

‎این آهنگساز با اشاره به بخش‌های آوازی این اثر گفت: موومان یاد یاران و مرد عاشق به‌صورت آوازی است که توسط محمد کرد اجرا خواهد شد.

‎سوسن تقی پور رئیس دانشگاه علمی-کاربردی واحد 46 نیز در خصوص این اجرا گفت: ازآنجایی‌که همیشه دغدغه‌ام ایجاد کارآفرینی برای دانشجویان بوده، با شناختی که از ظرفیت‌ها موزه دفاع مقدس پیدا کردم و نیز برگزاری جلسات مشترکی با سردار خضراعی رئیس موزه انقلاب و دفاع مقدس توانستیم تفاهم‌نامه‌ای را جهت ساخت اثری موسیقایی و اجرای آن توسط ارکستر فرهنگ و هنر دانشگاه منعقد کنیم که به دنبال آن سوئیت سمفونی "افلاکیان" که تمامی حقوق معنوی آن متعلق به موزه انقلاب و دفاع مقدس است توسط استاد پیروی از استادان دانشگاه علمی کاربری واحد 46 ساخته شد که با ارکستر فرهنگ و هنر دانشگاه به رهبری شهرام توکلی و علی‌اکبر قربانی به مدت 4 شب اجرا می‌شود.