حضور انیمیشن ایرانی در جشنواره انگلیسی

دومین دوره جشنواره بین‌المللی «خروجی ۶» در شهر باسینگستوک انگلستان برگزار می شود و فیلم انیمیشن «اکتسابات انتسابی» ساخته سمانه شجاعی روز ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۷ برابر با اول مهر ۹۶ در بخش مسابقه جشنواره به نمایش درمی‌آید. در این بخش ۵۰ فیلم برای کسب جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره رقابت می‌کنند.

«اکتسابات انتسابی» هم‌اینک در بخش مسابقه سیزدهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه بوداپست مجارستان نیز حضور دارد. این جشنواره تا عصر فردا ۱۳ شهریور در شهر بوداپست ادامه دارد.

این فیلم انیمیشن در روزهای ۱۴ تا ۱۹ شهریور در بخش خارج از مسابقه پانزدهمین دوره جشنواره «Fantoche» که در شهر بادن سوییس برگزار می‌شود هم شرکت می‌کند.

داستان انیمیشن «اکتسابات انتسابی» درباره‌ پیرپسری است که از وضعیت ظاهری و موروثی خود ناراضی است و تصمیم می‌گیرد به زندگی خود خاتمه دهد اما خودکشی ناموفق او شرایط جدیدی را در زندگی‌اش ایجاد می‌کند. این فیلم یک تجربه‌ ای به روایت طنز تلخ در انیمیشن با تصاویر رئال است.

این فیلم انیمیشن، منتخب جشنواره‌های دانشجویی «ونیز» ایتالیا، «انسی» فرانسه، آتن یونان، ملبورن استرالیا، مونترال کانادا، «آنکا» اسلواکی، «کارگردانان جدید، فیلم‌های جدید» پرتغال، «‌SUPERTOON‌» کرواسی، لس‌آنجلس و فلوریدا آمریکا نیز بوده است.