«ماه تابان» به یاد جلیل شهناز

در این اثر که هفته آینده از طریق نشر جوان در بازار موسیقی منتشر می شود، تصانیفی بر اساس اشعاری از مولانا، حسین منزوی و غلام‌عباس خشتی‌نژاد در دستگاه همایون، نوا، بیات اصفهان و بیات ترک به چشم می‌خورد.

علی خشتی‌نژاد آهنگساز این اثر در خصوص شکل‌گیری آلبوم «ماه تابان» گفت: اولین جرقه‌های این کار در همکاری با مؤسسۀ سروش مولانا زده شد؛ به طوری که سه تصنیف بر اساس اشعار مولانا ساختم و به همراه محمد سعید شاهری در مراسم سالروز حضرت مولانا اجرا کردیم. به دنبال آن تصانیف دیگر این اثر بر روی اشعاری از حسین منزوی و پدرم ساختم و در نهایت با چندین تکنوازی در قالب یک آلبوم با عنوان «ماه تابان» به خوانندگی آقای شاهری شکل گرفت.

وی ادامه داد: یکی از قطعات این آلبوم بر اساس پیش‌درآمدی از استاد جلیل شهناز و با تقدیم به ایشان ساخته شده که تصمیم گرفتیم اثرمان را به یاد ایشان در بازار موسیقی منتشر کنیم.

این آهنگساز در خاتمه با اشاره به سازبندی این آلبوم افزود: در این اثر سعی کردیم در کنار توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت سازهای ایرانی به ساختار ارکستر «گل‌ها» نیز توجه‌ای داشته باشیم، به‌طوری که چهار تا از تصانیف «ماه تابان» ساختار ارکستر «گل‌ها» را دارند و دو تصنیف نیز با نگرش ارکستر سازهای ایرانی و با استفاده از سازبندی شبیه به ارکستر عارف، شیدا، و دستان ساخته شده‌اند.