گلایه آقای تهیه‌کننده از ضررهای توقیف فیلمش

بعد از اعلام اسامی فیلم‌های رفع توقیف شده از سوی محمد داروغه‌زاده معاون ارشیابی و نظارت زمزمه‌های بسیاری مبنی بر اینکه این فیلم‌ها در شرایط خاص اکران خواهند شد به وجود آمد، اما تهیه‌کننده فیلم «خانه دختر» ساخته شهرام شاه حسینی معتقد است که این فیلم بدون هیچ مشکلی اکران خواهد شد.

محمد شایسته تهیه‌کننده «خانه دختر» درباره اکران این فیلم گفت: «فیلم «خانه دختر» هیچ مشکلی برای اکران ندارد. یعنی این فیلم به زودی اکران خواهد شد. قطعا اکران ما باشکوه خواهد بود. «خانه دختر» هم مانند تمام فیلم‌های دیگر که تا امروز به صورت عادی اکران شده‌اند به نمایش در خواهد آمد.»

او ادامه داد: «تمام فیلم‌هایی که توقیف شده‌اند عمدتا مشکل یک صحنه یا مورد کوچکی داشته‌اند؛ که باید برطرف شده است. البته فیلم ما در هنرو تجربه اکران نخواهد شد و شرایط سنی خاصی را نیز نخواهد داشت و در سینمای سرگروه اکران خواهد شد و به صورت عادی مردم می‌توانند فیلم را مشاهده کنند.»

شایسته درباره رویکرد دولت نسبت به فیلم های توقیفی گفت: «رویکردی که دولت نسبت به فیلم های توقیفی داشته است. بسیار خوب بوده و من از همین جا از گروه آقای حیدریان تشکر می‌کنم. البته توقیف فیلم و اکران نشدن آن باعث شد «خانه دختر» متضرر شود. اما با شرایط پیش رو تمام مشکلات گذشته جبران خواهد شد.»

شهرام شاه‌حسینی «خانه دختر» را براساس فیلمنامه‌ای نوشته پرویز شهبازی، کارگردانی کرده است و حامد بهداد، باران کوثری، پگاه آهنگرانی، محمدرضا هدایتی و بهناز جعفری بازیگران این فیلم هستند.

این فیلم در سی و سومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و از آن زمان تاکنون به دلیل طرح برخی موضوعات در فیلم با مشکلاتی مواجه شد.