رازداری یک خدمتکار هندی در سینمای هالیوود

فیلم سینمایی "ویکتوریا و عبدل" به نویسندگی "لی هال" و کارگردانی "استیون فریزر" 22 سپتامبر 2017 اکران بین‌المللی خود را از امریکای شمالی آغاز خواهد کرد.

این فیلم در ژانر زندگینامه و درام بر اساس داستانی واقعی ساخته شده و ساخت آن را کمپانی فاکس فیوچرز بر عهده داشته است.

ویکتوریا و عبدل

ویکتوریا و عبدل بر اساس داستانی واقعی از دوستی ملکه ویکتوریا با خدمتگزار هندی‌اش، عبدالکریم است. از ستارگان این فیلم می‌توان به جودی دنچ، علی فضل، ادی ایزارد، تیم پیگات‌اسمیت و عدیل اختر اشاره کرد.

جودی دنچ در نقش ملکه ویکتوریا، علی فضل در نقش عبدالکریم، ادی ایزارد در نقش ادوارد هفتم، تیم پیگات-اسمیت در نقش هنری پانسونبی، عادل اختر در نقش محمد، سیمون کالو در نقش جاکومو پوچینی، مایکل گمبون در نقش رابرت گاسکوین‌سسیل و جولین وادهام در نقش الیک یورک در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

در ۱۷ جوئن ۲۰۱۶ اعلام شد که جودی دنچ در فیلم ویکتوریا و عبدل نقش ملکه ویکتوریا (همان نقشش در فیلم خانم براون) را بازی خواهد کرد و این فیلم بر پایه کتابی به همین نام اثر شرابانی باسو است و استیون فریرز می‌خواهد این فیلم را کارگردانی کند.

در ۵ اوت ۲۰۱۶ اعلام شد که علی فضل جهت ایفای نقش عبدالکریم به این پروژه پیوسته است. در همان تاریخ نام کمپانی‌های سازنده فیلم یعنی بی‌بی‌سی فیلمز، وورکینگ تایتل فیلمز و فوکس فیچرز اعلام شد. همچنین فوکس فیچرز متمایل به انتشار داخلی فیلم است و انتشار فیلم در سایر کشورها به عهده یونیورسال استودیوز می‌باشد.

فیلمنامه پروژه بدست لی هال نوشته شده و تهیه کنندگان فیلم بیبان کیدرون، تریسی سیوارد، تیم بوان و اریک فلنر خواهند بود، همچنین ادی ایزارد، تیم پیگات-اسمیت، مایکل گمبون و عادل اختر به بازیگران فیلم پیوسته‌اند. فیلمبرداری این پروژه در ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۶ در خانه اوزبورن در جزیره وایت واقع در انگلستان آغاز شد.