برکناری تهیه‌کننده «بینوایان» در پی رسوایی اخلاقی

شبکه بی‌بی‌سی اعلام کرد در پی انتشار اخباری از سوی نشریه نیویورکر مبنی بر رسوایی اخلاقی و آزار و اذیت جنسی و تجاوز «هاروی واینستاین» تهیه‌کننده سرشناس هالیوودی و از بنیانگذاران کمپانی فیلمسازی «واینستین»، همکاری خود را با این تهیه‌کننده در سریال جدید «بینوایان» قطع کردند.

سریال جدید «بینوایان» که در شش قسمت یک ساعته و بر اساس رمان معروف نوشته «ویکتور هوگو» در حال ساخت است، به ادامه کار خود با سایر تهیه‌کنندگان ادامه خواهد داد.

«هاروی واینستاین» قرار بود تهیه‌کنندگی سریال «رومانوف‌ها» و همچنین یک سریال بازی «رابرت دنیرو» و «جولین مور» به کارگردانی «دیوید اوراسل» از محصولات کمپانی آمازون را بر عهده داشته باشد اما هنوز مشخص نیست وضعیت این سریال‌ها چگونه خواهد بود.

اخبار منتشر شده درباره انحرافات اخلاقی «واینستاین» با واکنش‌های بسیار زیادی در هالیوود رو به رو شده است و اخیرا نیز سه زن مدعی شده‌اند که مورد تجاوز این تهیه‌کننده مطرح قرار گرفته‌اند و همسر او نیز برای جدایی از وی اقدام کرده است.

«باراک اوباما»، «هیلاری کلینتون»، «جفری کاتزنبرگ»، رئیس سابق کمپانی انیمیشن دریم ورکس، «باب ایگر» رئیس فعلی کمپانی دیزنی و بازیگران سرشناسی چون «مریل استرسیپ»، «جنیفر لاورنس»، «جورج کلونی»، «جسیکا چستین»، «کیت وینزلت»، «لئوناردو دی‌کلاپریو»، «چارلیز ترون»، «الیزا شلسینگر»، «بندیکت کامبربچ» و ... در اظهار نظرهایی جداگانه اقدامات «هاروی واینستاین» را به شدت محکوم کرده‌اند.