جایزه اصلی جشنواره گوا به اصغرفرهادی رسید

به گزارش ایرنا،برگزیدگان چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم هند -برندگان طاوس های طلایی و نقره ای- عصر روز شنبه معرفی شدند.

هیات داوران جشنواره فیلم هند گوا در ایالت کرالا هند، جایزه طاووس طلایی این جشنواره به فیلم کلمبیایی ' پورفوریو ' تعلق گرفت.

به برنده جایزه طاوس طلایی این جشنواره چهار میلیون روپیه - معادل ۹۰ هزار دلار - جایزه نقدی اهدا شد.

فیلم ' ابو، پسر آدم ' به زبان مالایام - یکی از زبان های جنوب هند - نیز به کارگردانی ' سلیم احمد ' جایزه طاووس نقره ای چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم هند اختصاص یافت.

جایزه بهترین بازیگر نیز به ساسون گابای برای بازی در فیلم استرداد رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جایزه ' درخت طلایی ' و ۴۰۰ هزار روپیه جایزه نقدی برای ارایه تصویر خیره کننده و بی زمان هند معاصر به فیلم ' سیاره دیگر '، به ' اسمیتا بهید ' اعطا شد. داستان این فیلم در باره یک کودک شیرین و انتخاب دشوار وی از میان حفظ زندگی برای یک فرد و نابودی فرد دیگر می باشد، این فیلم محصول مشترک کشورهای هند و انگلیس است.

درخت نقره ای و ۳۰۰ هزار روپیه جایزه نقدی برای به تصویر کشیدن فیلم ' دیوانه هر بار ضربه های سنگین می زند ' به کارگردانی ' مون مولسون ' از آمریکا، اعطا شد.

جایزه ویژه هیأت داوران و جایزه نقدی ۲۰۰ هزار روپیه ای برای ارایه تصاویر تاثیرگذار از فیلم ' درهای باز ' به کارگردانی ' شری آشیش پاندی ' از هند اعطا شد. در این فیلم زیبایی تنهایی و گذر عمر به تصویر کشیده شده است.

جایزه ویژه هیات داوران دربخش رقابت بین الملل که ۵۰ هزار روپیه پول نقد بود، به فیلم

' آنتونی گونسالوز - اسطوره موسیقی ' به کارگردانی ' آشوک رن ' از هند تعلق گرفت.

جایزه ' ویسودها ' برای بهترین فیلم درباره محیط زیست که ۲۷۵ هزار روپیه بود، به فیلم ' یک سفر عذاب آور ' به کارگردانی ' کی. آر. منوج ' از هند اهدا شد.

داستان این فیلم که درباره تاثیر آفت کش ها و حشره کش ها بر زندگی انسان هاست می باشد. به زیبایی و با استفاده از فنون سینمایی، آثار ناخوشایند کشاورزی مدرن را به تصویر کشیده است.

چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم گواهند با حضور بیش از ۱۵۰ فیلم از ۶۵ كشور جهان از دوم تا ۱۲ آذر ماه در شهر گوا ایالت كرالا این كشور برگزار شد.