اختتامیه هفته فیلم برزیل با نمایش انیمیشن نامزد اسکار

هفته فیلم برزیل که به همت گروه هنر و تجربه و سفارت برزیل از ۱۵ مهر همزمان در تهران، اصفهان و شیراز آغاز به کار کرده‌بود، جمعه ۲۱ مهر با نمایش انیمیشن «پسر و جهان» نامزد جایزه  اسکار به پایان ‎رسید.

«پسر و جهان» محصول ۲۰۱۳ است. این فیلم اولین افتخار و موفقیت هنری خود را در جشنواره بین‌المللی فیلم سائو پائولو جشن گرفت و جایزه جوان این رویداد را برنده شد اما پس از آن از جشنواره‌ها و محافل هنری متعددی از جمله جشنواره‌های بین‌المللی شانگهای، سیاتل، مونیخ و قاهره سر درآورد تا این‌که پس از سه سال به جمع بهترین انیمیشن‌های نامزد اسکار بهترین انیمیشن بلند سال پیوست. این انیمیشن همچنین برنده دو جایزه اصلی سی‌ و هشتمین دوره جشنواره انسی فرانسه شده‎است.

داستان این انیمیشن در مورد پسربچه‌ای است که در یک روستا سکونت دارد و زمانی که پدرش روستا را برای رفتن به شهر ترک می‌کند به دنبال او می‌رود تا دوباره خانواده‌اش را دور هم جمع کند. در این حین او با جهانی روبرو می‌شود که به‌ وسیله موجودات عجیبی اداره می‌شود.

انیمیشن «پسر و جهان» جمعه ۲۱ مهر ساعت ۱۸ در تالار ناصری خانه هنرمندان و ساعت ۱۹ در پردیس گلستان شیراز و سینما سوره اصفهان به نمایش در می‎آید.