فراخوان دومین فستیوال موسیقی کلاسیک ایرانی

فراخوان مقالات بخش پژوهشی دومین فستیوال موسیقی کلاسیک ایرانی با هدف ارتقای سطح پژوهش و مطالعات موسیقایی و ایجاد موقعیتی مناسب برای ارائه پژوهش های انجام شده از سوی دبیرخانه این رویداد منتشر شد.

در متن فراخوان بخش پژوهشی دومین فستیوال موسیقی کلاسیک ایرانی آمده است :

«موسیقی کلاسیک ایران، در چند دهه‌ اخیر، به‌ویژه در مراکز دانشگاهی، بیش از پیش موضوع بحث پژوهش بوده است و دست‌اندرکاران و دانشجویان موسیقی در مقاطع مختلف و با رویکردهای گوناگون فعالیت‌های تحقیقاتی قابل‌توجهی را به انجام رسانده‌اند. با توجه به اهمیت این موضوع کمیته‌ سیاست‌گذاری جشنواره‌ موسیقی کلاسیک ایران بر آن است تا به سهم خود نقشی در ارتقای سطح پژوهش و مطالعات در این زمینه را ایفا کند و موقعیتی برای ارائه‌ این پژوهش‌ها فراهم آورد.

در این راستا از محققان، دانشجویان و علاقه‌مندان صاحب‌تالیف این حوزه دعوت می شود مقالات خود را با موضوعات مرتبط با موسیقی کلاسیک ایران با محورهایی چون اصطلاحات، مفاهیم، سبک‌ها وشیوه‌ها، گونه‌ها، احوال و آثار موسیقیدانان، روش‌ها و تجربیات ثبت موسیقی، تجزیه و تحلیل و دیگر موضوعات مرتبط با موسیقی کلاسیک ایرانی به نشانی ایمیل جشنواره بفرستند.

جشنواره دربردارنده‌ سه نشست پژوهشی در سه روز خواهد بود و پس از داوری اولیه‌ مقالات، از برگزیدگان این بخش دعوت خواهد شد که مطالب خود را در این نشست‌ها ارائه کنند. در اختتامیه‌ جشنواره به برگزیدگان اول تا سوم این بخش جوایزی اهدا خواهد شد.

از علاقه مندان به شرکت در این بخش دعوت می شود که چکیده و متن مقاله خود را حداکثر تا تاریخ ۲۹ آبان ۱۳۹۶ به نشانی ایمیل بخش پژوهش جشنواره ICMFRS@GMAIL.COM ارسال کنند.»

پیش از این مریم قرسو به عنوان دبیر اجرایی بخش پژوهش و داریوش طلایی، رضاپرویز زاده و بابک خضرایی به عنوان اعضای هیات علمی و داوران بخش پژوهش دومین فستیوال موسیقی کلاسیک ایرانی معرفی شده اند.

دومین فستیوال موسیقی کلاسیک ایرانی با حمایت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیمه دوم آذر سال جاری برگزار خواهد شد.