تماشای 2 سینمایی جذاب و دیدنی از قاب شبکه 4

درام تاریخی «صبح سپتامبر» به کارگردانی کریس اسکا محصول سال 2013 کشور آمریکا است. این فیلم سینمایی 4 آبان از شبکه چهار سیما به نمایش در می آید.

داستان فیلم در برهه ای میان تلاش های سیاه پوستان برای رهایی از بردگی و اتمام جنگ‌های داخلی آمریکا در بهار سال 1865 اتفاق می افتد؛ یعنی زمانی که نیروهای دولتی در برابر روحیه آزادی طلب سیاهان ایستاده بودند و با جایزه دادن به کسانی که برده های آزاد شده را به سفید پوست‌ها تحویل می دادند، سعی در شکستن مقاومت سیاه پوستان و ایجاد تفرقه میان آنها داشتند؛ به این ترتیب فیلم در فضایی پرتنش و اخلاق گرا داستان سه سیاه پوست را که در میان خشونتِ جنگ و آرزوی آزادی سردرگم اند را به تصویر می کشد.

فیلم سینمایی «پیله و پروانه» به تهیه کنندگی کاتلین کندی محصول سال ۲۰۰۷ کشورهای فرانسه و آمریکا است. این فیلم جمعه 5 آبان به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

کارگردانی این درام را جولیان اشنایبل برعهده داشته و فیلمنامه آن را «رونالد هاروود» براساس رمانی از ژان دومینیک بوبی با نام «مکعب غواصی و پروانه» نگاشته است.

متیو آمالریک، امانوئل سینگر، ماریا خوزه کروز و ماکس فون سیدو بازیگران اصلی این فیلم هستند.

داستان فیلم پیله و پروانه درباره مردی موفق در کار و زندگی است. مردی که همه او را می‌شناسند و محبوبیت بسیاری بین مردم دارد ولی ناگهان روزی تقدیر از او روی بر می گرداند و در سن ۴۳ سالگی سکته مرگباری می‌کند، که موجب می‌شود تمام اجزای بدنش از حرکت باز ایستند و قادر به ارتباط با دنیای اطرافش نیست.

برنامه «گیشه» به کوشش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما پنجشنبه ها ساعت 20:30 و جمعه ها ساعت 21 یک فیلم سینمایی را پخش و تحلیل می کند.

بنا بر این گزارش، بازپخش فیلم های سینمایی شبکه چهار سیما روز بعد ساعت 10 صبح می باشد.