«دوباره زندگی» با بازی "گلاب آدینه" در مراحل پایانی

رضا فهیمی کارگردان «دوباره زندگی» با حضور  در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها درباره روند تولید این فیلم سینمایی گفت: «دوباره زندگی» اولین فیلم بلند سینمایی من است که تدوین آن توسط حمیدرضا قربانی تا یک هفته دیگر به پایان می رسد و در صورت پذیرفته شدن اولین نمایش آن در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر خواهد بود.

به گفته وی، فیلم در سکوت خبری ساخته شد و تا یک ماه آینده مراحل پایانی تولید را سپری خواهد کرد.

وی عوامل فیلمش را اینگونه معرفی کرد: گلاب آدینه و محمد شمس لنگرودی بازیگران این فیلم سینمایی هستند و حسین پورمحمدی تهیه کنندگی کار را بر عهده دارد. «دوباره زندگی» فقط ۲ بازیگر اصلی زن و مرد  دارد که هم گلاب آدینه و هم شمس لنگرودی اولین انتخاب های من برای حضور در این فیلم بودند.

این کارگردان جوان یادآور شد: گلاب آدینه به شدت روی فیلمنامه و کارگردان سخت‌گیر است و نزدیک به یک ماه طول کشید تا توانستم رضایت وی را برای حضور در این فیلم بگیرم. شمس لنگرودی هم مثل خانم آدینه هنرمند سخت‌گیری است و نقش، عوامل فیلم و کارگردان برایش بسیار مهم هستند. ابتدا زمانی که فیلمنامه را برای وی فرستادم به دلیل مشغولیتی که داشتند تلفنی گفتند که نمی‌توانند با ما همکاری کنند اما بعد از اینکه فیلمنامه را خواندند از کار خوششان آمد و پذیرفتند در فیلم بازی کنند.

وی در پایان درباره تجربه همکاری با این ۲ هنرمند بیان کرد: من در این کار فهمیدم که چرا گلاب آدینه، گلاب آدینه شده است و به غیر از شمس لنگرودی هم هرکس دیگری نقش او را بازی می کرد فیلم از لحاظ حس و حال چیزی که الان هست، نمی شد. شمس لنگرودی به خاطر پیشینه ادبی که دارد فضای شاعرانه ای به کار بخشید که بسیار لذت بخش است.

رضا فهیمی پیش از این در عرصه ساخت فیلم کوتاه فعالیت داشته و فیلم کوتاه «کودکان ابری» ساخته کوتاه این کارگردان موفق به دریافت جوایز بسیاری از جشنواره های داخلی و بین‌المللی شده است و این فیلم سال گذشته به عنوان نماینده فیلم کوتاه به اسکار معرفی شد.