دیدار صمیمانه معاون سیما با خانواده شهید فهمیده

مراسم دیدار صمیمانه خانواده شهید حسین فهمیده با دکتر میرباقری معاونت سیما و تعدادی از دانش‌آموزان بسیجی، امروز در ساختمان معاونت سیما برگزار شد.

در این مراسم پدر شهید فهمیده گفت: به لطف پروردگار راهی که ایران می‌رود، بهترین است. امیدوارم کاری کنیم که دشمن از ما دور شود. دشمن هم البته بیکار نیست و کارهایی انجام می‌دهد؛ اما به عقیده من هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. چرا که ما صاحبی داریم که هر مشکلی داشته باشیم ما را نجات می‌دهد. ما باید کار خوب انجام دهیم و ثابت کنیم، آنچه می‌گویند درست نیست و ما از آنچه خداوند می‌گوید، پیروی می‌کنیم.

در ادامه، میرباقری معاونت سیما گفت: از خانواده شهید فهمیده تشکر می‌کنیم که سازمان صدا و سیما را متبرک کردند. افتخار می‌کنیم که کنار شما هستیم؛ این یک توفیق بزرگ است.

وی ادامه داد: خانواده‌هایی که توفیق شهیدپروری را داشته باشند، برای جامعه الگو هستند. شما هم جزو خانواده‌های الگوساز، اسوه‌ساز و حماسه‌ساز در طول تاریخ هستید. معدود خانواده‌هایی به غیر ار معصومین (ع) این توفیق را داشته‌اند. خداوند حتماً در نهاد خانواده شما چیزی دیده است؛ چرا که بی حکمت کاری صورت نمی‌گیرد.

میرباقری عنوان کرد: خداوند می‌داند کرامت خود را نصیب چه کسی کند. همانطور که عصمت را نصیب خانواده‌هایی کرده است. او می‌داند چه کسانی صلاحیت الگو شدن را دارند و این توفیق هم نصیب خانواده شما شده است. 

وی افزود: تا نفس شما بالا می‌آید، این برکات ادامه دارد؛ همانطور که امام (ره) تا آخرین لحظه نماز و قرآن خواندنشان آموزنده بود.

میرباقری ضمن تشکر از حضور نوجوانان بسیج دانش‌آموزی در این مراسم گفت: آینده انقلاب اسلامی شما هستید. شما نماینده بخشی از جامعه هستید و باید بگویم نسل گذشته شما از میان طوفان این کشور را به اینجا رساند. ما در زمان نوجوانی خود شاهد، حاکمیت فاسد و نظام سیاسی وابسته بودیم. بدترین وضع ممکن را شاهد بودیم و دشمنان اسم ایران را جزیره امن گذاشته بودند؛ چراکه هر اتفاقی در منطقه می‌افتاد،  نظام فاسد پهلوی از آن پیروی می‌کرد. فساد در حکومت محمدرضا پهلوی نهادینه شده بود. واقعاً نفس کشیدن، آزادی داشتن، سالم زندگی کردن و مسیر درست را طی کردن بسیار ناهموار بود. خدای را شاکریم که امام راحل حکومت 2500 ساله شاهنشاهی را ریشه کن کردند. امام خمینی (ره) با یاران خود کار و معجزه بزرگی را در ایران رقم زد.

وی افزود: در آن زمان دانش‌آموزان حرکت بسیار خوبی انجام دادند و حماسه 13 آبان رقم خورد؛ نظام استبدادی ریشه‌کن شد و امام خمینی (ره) با درایتی که داشتند، سایه سنگین آمریکا را از سر ایران کم کردند. ما باید برای از بین بردن ریشه استبداد ایستادگی می‌کردیم. در ادامه این امر، حماسه 8 سال دفاع مقدس اتفاق افتاد و این ایستادگی را نشان دادیم.

معاون سیما خطاب به نوجوانان حاضر در این جمع گفت: نسل گذشته شما پدر و مادرانی هستند که از گردنه‌های سخت ملت ایران را عبور دادند. ما در حال حاضر در یک مسیر هموارتر قرار گرفته‌ایم و اگر بخواهیم به قله‌های بلندتری برویم، باید دست به دست هم دهیم. خداوند به ما لطف کرد و برای سازندگی بعد از انقلاب در همه عرصه‌ها تلاش‌هایی انجام شد. در حال حاضر در منطقه سربلند هستیم و اینکه به عزت ما تعدی نمی‌شود و امنیت ما حفظ می‌شود، به خاطر وجود سرمایه‌های فکری و انسانی بزرگ است.

وی افزود: ویژگی و وجه تمایز شما با بقیه این است که نمی‌خواهید مصرف‌کننده و تماشاچی باشید؛ بلکه می‌خواهید بازیگر صحنه باشید. بدانید عرصه اولیه فعالیت شما، مجاهدت علمی، فکری و ایمانی است. این کار باید انجام شود و در این مسیر نهادهای مختلف به شما کمک خواهند کرد.

در ادامه، خواهر شهید حسین فهمیده ضمن تشکر از برگزاری این جلسه گفت: مطمئن باشید هر دانش‌آموزی گوشه‌ای از زندگی شهید فهمیده را ببیند، الگوی خوبی برای او خواهد بود. الگوپذیری دانش آموزان ما در مقطع ابتدایی خوب است. به عنوان یک فعال فرهنگی که در کنار بچه‌ها کار می کنم، می دانم که هر دانش آموز که در این مقطع تحصیل می کند اولین چیزی که از ذهنش می‌گذرد، این است که از چه کسی الگو بگیرد.

وی افزود: در مقطع دبیرستان نیز دانش آموزان روی عقیده خود کار می کنند و ما به عنوان معلم می توانیم آن را تکمیل کنیم. ابتدایی ترین کار این است که در مقطع ابتدایی دانش آموزان را با زندگی و رشادت‌های شهدا آشنا کنیم. تنها چیزی که از محمدحسین فهمیده به عنوان بسیجی دانش آموز می‌گویم، این است که محمدحسین عاشق امام خمینی (ره) بود و زمانی که سخن می گفت، هر جمله اش یک کلمه از امام را در بر داشت. از خصوصیات بارز محمد حسین احترام بیش از حد به پدر و مادر بود.