تجدد که دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم فنی بود فعالیت بازیگری خود را از اواسط دهه چهل و با بازی در فیلمی با عنوان گل شیطان آغاز کرده و طی سالهای بعد اغلب به عنوان بازیگر نقشهای مکمل در آثاری همچون یک قدم تا بهشت، هاشم خان، رودخانه وحشی و همای سعادت حاضر شد. قیصر، گروهبان و سرب هر سه ساخته مسعود کیمیایی مشهورترین فیلمهایی بودند که تجدد در آنها ایفای نقش کرد ضمن این که آخرین نقش آفرینی سینمایی تجدد هم مربوط به درام معمایی قتل آنلاین ساخته مسعود آب پرور بود.
مرگ تجدد بهانه‌ای شد برای آن که با رفقای قدیمی او گپی بزنیم و نظر آنها را درباره این هنرمند بدانیم. در این میان تنها ایرج قادری و جمشید مشایخی بودند که به ذکر اظهارنظری کوتاه درباره مرحوم تجدد پرداختند و بقیه همکاران وی به دلیل تاثر از شنیدن خبر مرگ وی حاضر به گفتگو نشدند. در ادامه نظرات ایرج قادری و جمشید مشایخی را درباره تجدد می‌خوانید:

ایرج قادری: هرچند همکاری مستقیمی میان من و مرحوم تجدد وجود نداشت اما دواردور ایشان را میشناختم و در جمع دوستان هم اغلب از وی به عنوان یک بازیگر بااخلاق و شریف یاد میشد. تجدد به لحاظ هنری اغلب ایفاگر نقش‌های مکمل بود با این حال تلاش خود را می‌کرد که انتخاب‌های سینمایی خود را به گونه‌ای درست انجام داده و در هر اثری که به وی پیشنهاد می‌شود بازی نکند.

جمشید مشایخی: من در دو فیلم قیصر و سرب با میرمحمد تجدد همکاری داشتم و در این میان بیشتر همکاری با او در فیلم قیصر به یادم مانده است. اگر اشتباه نکنم وی در این فیلم در نقش برادر خانم پوری بنایی ایفای نقش میکردند. بازی او در این فیلم بیشتر از یک سکانس نبود اما با این همه وی تمام تلاش خود را کرد که نقشاش را درست و در خدمت فیلم ایفا کند. میرمحمد تجدد آدمی نبود که بخواهد با حاشیه بازیهای بی مورد خودش را مطرح کند بلکه با دوری از حواشی فقط به کار هنری اش توجه میکرد.