تازه ترین خبرها از سریال طنز "افسانه هزارپایان"

تهیه‌کننده و کارگردان مجموعه تلویزیونی «افسانه هزارپایان» که پیش از این «شکرآباد» و «دست به نقد» را در شبکه نسیم روی آنتن برده است گفت: بازیگران این روزها در شهرک غزالی جلوی دوربین می روند و با ضبط بیش از ۴۰ درصد، تصویربرداری تقریبا به نیمه نزدیک شده است.

وی در پاسخ به اینکه با نگاهی بر رویکردهای شبکه نسیم به عنوان شبکه نشاط و سرگرمی تا چه اندازه دست برنامه‌سازان را برای شوخی باز گذاشته و خط قرمزهای غیرضروری را از بین برده است، افزود: متاسفانه شکستن این خط قرمزها شامل برنامه من نشده و بیشتر در «دورهمی» و «هندوانه» مجال بروز داشته است.

عباسی اشاره کرد: از زمانی که شبکه نسیم فعالیت خود را آغاز کرد من کنارشان بودم و مجموعه هایی چون «شکرآباد» و «دست به نقد» را ساختم اما خیلی فرصتی برای این مسایل پیش نیامد و اتفاقا گاهی باید محتاط عمل می کردیم.

وی ادامه داد: پیش از همه اینها برنامه «خنده بازار» را روی آنتن شبکه سه داشتم و احساس می کنم آن زمان دستم بازتر بود. البته اینها به سیاست های شبکه های تلویزیونی برمی‌گردد که اهداف و انتظاراتشان نسبت به یکدیگر متفاوت است و من خود را ملزم به رعایتشان می دانم.

عباسی شکستن برخی خط قرمزها را ترویج ادبیات وقیح دانست که این روزها در فیلم های کمدی سینمایی نمونه اش را کم نداریم و در این باره توضیح داد: گویا عوامل آن آثار برنامه ریزی شان بر این است که از اصطلاحات بعضا غیراخلاقی استفاده کنند تا شاید مردم بخندند. من هیچ وقت به این شکل خنداندن اعتقادی نداشتم و ترجیح می دهم کمدی موقعیت را به تصویر بکشم یعنی فضایی که آدم ها بتوانند خودشان را جای کاراکترها تصور کنند و با این فکر بخندند.

وی در پایان بیان کرد: تا الان هم هر جا لازم بوده دغدغه هایم را گفتم ولی هر فیلمسازی دوست دارد برای اهدافی که در سر دارد بیشتر دستش باز باشد. «افسانه هزارپایان» با هدف اقتصاد مقاومتی تولید می شود اما برای اینکه از شعار فاصله بگیریم از ادبیاتی تلطیف شده با رگه های کمدی بهره گرفته ایم.

مجموعه تلویزیونی «افسانه هزار پایان» یک طنز موقعیت و کمدی فانتزی است که در ۵۲ قسمت تولید خواهد شد و داستان زندگی خانواده‌ ای را روایت می کند که به بهانه تهیه جهیزیه عروسی راهی سفر می‌ شوند اما با حمله راهزن‌ ها به کاروان ‌شان مسیر زندگی ‌شان تغییر می‌ کند...

تازه‌ترین ساخته شهاب عباسی به سرپرستی حسن وارسته و به قلم حمزه صالحی و امیر شاداب به نگارش درآمده است. از جمله بازیگران این مجموعه می توان به نسرین مقانلو، رامین راستاد، رضا توکلی، علی اوسیوند، رامین ناصرنصیر، ارژنگ امیرفضلی، رحیم نوروزی، مریم کاویانی، عزت الله مهرآوران، بیوک میرزایی، عزت‌الله رمضانی‌ فر، تورج نصر، ابراهیم شفیعی، کیمیا گیلانی، مرتضی رستمی، سوزان عزیزی، حامد تهرانی، حمید نیک نبرد، کیوان ملک مطیعی، سالار کریمخانی، افشین قدیمی، سارا والیانی، حسین میرزاییان، فرشته ترابی، آناهیتا خسروی اشاره کرد.

عوامل اصلی این سریال عبارتند از تهیه کننده و کارگردان: شهاب عباسی، مجری طرح: مسعود انتظاری، مدیر تصویربرداری: حسن اسدی، تدوین: حامد حسینی، آهنگساز: حامد تهرانی، جلوه‌ های ویژه: امیر سحرخیز، دستیار کارگردان و برنامه ریز: فواد چاومه، مدیر صدابرداری: بابک اخوان، طراح صحنه و لباس: قاسم ترکاشوند، طراح چهره پردازی: بابک شعاعی، مدیر تولید: علی محمودی، مدیر تدارکات: بابک پیرهادی، عکاس: گالیا اکبری و مشاور رسانه ای: آیدین نادری.