زندگی مادر آقای رئیس جمهور فیلم می‌شود

حسین شهابی نویسنده و کارگردان سینما در خصوص جدیدترین فعالیت سینمایی خود، گفت: این روزها در حال مطالعه فیلمنامه‌ای هستم که از سوی دولت آذربایجان جهت کارگردانی، دریافت کرده‌ام که معادل فارسی نام آن «مادر رئیس جمهور» است.

وی افزود: اگر پس از مطالعه فیلمنامه به نتیجه قطعی جهت همکاری برسم، با همکاری دوستان سراغ تولید آن خواهیم رفت. در غیر این صورت فیلمنامه ای با نام موقت «عاشق» را خواهم ساخت که در مرحله بازنویسی نهایی قرار دارد.

این کارگردان درباره قصه «مادر رئیس جمهور» بیان کرد: این اثر قصه زنی را در کوران جنگ جهانی دوم، روایت می‌کند. زن قصه ما قصد نجات چهار فرزند خود از بمباران نخجوان و فرار به سوی باکو یا ایران را دارد که در این بین درگیر نجات دو بچه همسایه نیز می شود. طی اتفاقاتی که رخ می‌دهد چهار فرزند خودش و یکی از بچه‌های همسایه فوت می‌کنند و تنها یکی از بچه ها زنده می ماند. آن بچه حیدر علی اف رئیس جمهور قبلی آذربایجان است.

وی افزود: «مادر رئیس جمهور» قصه‌ای تاریخی، دراماتیک و پر هیجان دارد و جزو آثار سخت از لحاظ تولید خواهد بود.

شهابی درباره عوامل این فیلم اظهار داشت: بازنویسی و نگارش نهایی فیلمنامه و کارگردانی «مادر رئیس جمهور» بر عهده خودم خواهد بود. نویسنده قصه مراد علی اف است و در صورت توافق نهایی از عوامل حرفه ای کشورهای خارجی و داخلی بهره خواهیم برد.

شهابی اذعان داشت: این فیلم به سفارش دولت آذربایجان است و به صورت مشترک ساخته نمی‌شود.