آقای بازیگر: برای پول نقش‌های کوچک بازی کردم!

سیامک صفری بازیگر و کارگردان تئاتر در خصوص فعالیت‌‌های خود در عرصه بازیگری سینما گفت: امسال چندین پیشنهاد برای بازی داشتم اما به واسطه اینکه نقش‌ها کوتاه بود آنها را نپذیرفتم. دیگر نمی‌خواهم نقش‌های کوچک بازی کنم و واقعیت ظرفیتم برای بازی‌های کوچک پر شده است.

وی در همین راستا افزود: سابق بر این در نقش‌های کوتاه سینمایی بازی می‌کردم که آنها صرفاً برای پول بود و از هر کدام مبلغی را می‌گرفتم زیرا با بازی در تئاتر هیچ پولی دست آدم را نمی گیرد.

بازیگر فیلم "کارگر ساده نیازمندیم" درباره افت حضور خود در سینما بعد از فیلم "اعترافات ذهن خطرناک من" تاکید کرد: اعترافات اتفاق بسیار خوبی در کارنامه کاری من بود و بعد از بازی در این فیلم در "آخرین بار کی سحر را دیدی" به کارگردانی "فرزاد موتمن" بازی کردم. برای این فیلم نیز همچون اعترافات نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شدم اما متاسفانه بعد از آن نتوانستم خودم را مدیریت کنم.

وی ادامه داد: بازیگر سینما و تلویزیون بودن نیاز به مراقبت و مدیریت دارد به این معنی که بازیگر هر کاری را نپذیرید و به خودش یاد بدهد که به بسیاری از پیشنهادات نه بگوید. بازیگر باید صبور باشد و منتظر پیشنهادات خوب بماند. من متاسفانه این سیاست را به خرج ندادم و در اکثر آثار چند سکانس کوتاه بازی کردم. همین اتفاق عاملی بود تا کم کم نقش‌های جدی به من پیشنهاد نشود.

بازیگر فیلم "نفس" درباره تمایل خود برای دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر خاطرنشان کرد: سینما برای من همیشه درجه دوم اهمیت را داشته و انتخاب اول و آخرم تئاتر است به همین دلیل زیاد روی جوایز تمرکز نمی‌کنم. البته اگر این اتفاق برای من بیفتد استقبال می‌کنم اما اینطور نیست که تمام تمرکزم را روی جایزه بگذارم.