بنیاد «روایت فتح» پردیس سینمایی می‌سازد

احسان محمدحسنی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت فتح با اعلام خبر پایان فاز طراحی مجموعه فرهنگی تخصصی و پردیس «روایت فتح» گفت: زنجیره طراحی، تولید و پخش روایت فتح با ساخت پردیس سینمایی و مجموعه فرهنگی روایت فتح در ماه های آتی و در مساحتی نزدیک به ۷۰۰۰ متر کلید خواهد خورد.

وی افزود: در طراحی این مجموعه فرهنگی و هنری ۸ سالن سینمایی با ظرفیت ۵۰ تا ۴۰۰ نفر در نظر گرفته شده است.

مدیر بنیاد فرهنگی روایت فتح همچنین با اشاره به ساخت نگارخانه های هنرهای تجسمی و ۲ سالن تخصصی تئاتر در پردیس «روایت فتح» اظهار کرد: این مجموعه به یکی از پاتوق های فرهنگی برای علاقمندان و مردم تبدیل خواهد شد که امیدواریم شرایط ساخت و تکمیل آن به زودی فراهم شود. مرکز آرشیو تخصصی آثار هنری، دو عدد بلک باکس، مرکز خرید و فروش محصولات فرهنگی و هنری، کافه رستوران و پاتوق گفتگو نیز برای این مجموعه در نظر گرفته شده اند.

محمدحسنی با اشاره به اینکه دبیرخانه دایمی جشنواره های سینما، تئاتر و هنر مقاومت نیز در این پردیس سینمایی دایر خواهد شد، عنوان کرد: تلاش شده است این مجموعه با معماری ایرانی اسلامی طراحی و ساخته شود و ان شاء الله به یکی از مراکز تخصصی فرهنگی و هنری تهران بزرگ تبدیل خواهد شد.

وی تاکید کرد: حفظ فضای سبز و رعایت استانداردهای زیست محیطی در حیاط شهری از جمله ویژگی های این مجتمع فرهنگی است که طرح آن جهت اخذ مجوزهای لازم و پروانه ساخت به شهرداری تهران ارائه می شود.

مدیرعامل بنیاد روایت فتح همچنین خبر داد: هزینه کاهش یک طبقه از مجتمع مذکور صرف احداث یک مرکز فرهنگی هنری کودکان و نوجوانان در شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب خواهد شد.