ساخت «سامو بندری» همزمان با میلاد پیامبر (ص)

«سامو بندری» اولین سریال تلویزیونی ابراهیم فروزش با فیلمنامه اصغر عبداللهی و تهیه کنندگی سیدعلیرضا سبط احمدی در گروه نوجوان مرکز سیما فیلم در اواخر پیش تولید است.

گروه صحنه و دکور و لباس و کارگردانی در بوشهر مستقر هستند و با تلاش پیگیر آماده سازی و انتخاب بازیگر هستند و تقریبا بیشتر کارهای لوکیشن ها در بوشهر و اطراف بوشهر را انجام داده اند و بازیگران نیز تقریبا به طور کامل انتخاب شده اند، تا بقیه گروه به آنها ملحق شوند.

ابراهیم فروزش پس از انتخاب بازیگران و نهایی کردن لوکیشن ها به تهران بازگشته تا چند روزی دیگر برای شروع تصویر برداری به بوشهر برگردد.

مصطفی احمدیان مدیر تصویربرداری و حسین غفاری مدیر صدابرداری سریال نیز با توجه به شرایط و مختصات منطقه بوشهر و همچنین تصویربرداری و صدابرداری مجموعه در شهر و اطراف بوشهر و بر روی آبهای نیلگون خلیج فارس و حتی در زیر آب به دنبال تجهیزات مورد نظر می باشند.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: ناخدا صبور و خانواده اش در بندری کوچک در نزدیکی بوشهر زندگی می کنند. ناخدا از معتمدین ‌ بندر است و اهالی بندر او و خانواده اش را به خوبی می شناسند. سامو تنها پسر و فرزند کوچک او است که ماجراجویی های زیادی می کند و ناخدا را به دردسر می اندازد. ناخدا با صبوری و به همراه خانواده اش سعی می کند مشکلات پیش آمده برای سامو را حل کند و آرامش را دوباره به خانواده بازگرداند. اما دوباره سامو ماجراجویی جدیدی می کند.

اصغر عبداللهی در حال نگارش قصه ها است و تاکنون سه فصل از مجموعه 35 قسمتی این سریال را به نگارش درآورده است.

عوامل پروژه محمدرضا نجفی مدیر تولید، مصطفی احمدیان مدیر تصویربرداری، ونداد احمدیان تصویربردار، حسین غفاری مدیر صدابرداری، محمد جواد رجب زاده دستیار اول کارگردان، سیاوش درخشی دستیار دو کارگردان، محبوبه نظری منشی صحنه، مجتبی طاهرخانی مدیر برنامه ریزی، وحید قربانیان و محمد دریس براک دستیاران تصویر، جلال امیری مرند طراح گریم، نیلوفر فولادی طراح صحنه و لباس، زهره اسکندری دستیار لباس، علی خیری مدیر صحنه، رامین کردعلیوند، سید مهدی نجفی، بهرام سامانی دستیاران صحنه، الهام افشاریان روابط عمومی، سیامک اسفندیاری مدیر تدارکات، صادق مهری، یاسین مشعوف دستیار تدارکات، شهرام دانشگریان سینه موبیل و بازیگران حسن پورشیرازی و علی اوسیوند، مهدی فقیه و مائده طهماسبی هستند.

سریال «سامو بندری» به کارگردانی ابراهیم فروزش و تهیه کنندگی سید علیرضا سبط احمدی برای گروه نوجوان مرکز سیمافیلم تولید خواهد شد.