حضور 5000 شرکت کننده در برنامه "بهترین شو"

علیرضا آقایی تهیه کننده "بهترین شو" درباره فصل دوم این برنامه گفت: فصل دوم "بهترین شو" با اتکا به تجربه به دست آمده از فصل اول قرار بود در سوم آذرماه روی آنتن رود اما این تاریخ به 15 دی ماه موکول شد.

وی افزود: در حال حاضر در مرحله پیش تولید قرار داریم، شرکت کننده ها مشخص شده اند و نزدیک به 5000 شرکت کننده داریم که داوران ابتدایی ما از این تعداد افرادی را انتخاب می کنند، در حال حاضر با تمام شرکت کننده های نهایی مان تماس گرفته شده است و اگر مشکلی پیش نیاید از ابتدای دی ماه ضبط برنامه شروع می شود.

این تهیه کننده درباره ساختار و جزئیات فصل دوم "بهترین شو" اظهار کرد: ساختار کلی برنامه تغییری نکرده است اما نقاط قوت برنامه تقویت شده و سعی کردیم نقاط ضعف برطرف شود. برنامه در جزئیات تغییرات زیادی دارد و در همه بخش ها شاهد تغییر هستیم. به طور مثال در فصل دوم دکور واحد در یک استودیو برنامه ریزی شده است، همچنان برنامه تماشاگر دارد اما به شکل استیج نیست که حجم زیادی تماشاگر در برنامه باشد. یک داور چهارم یا مهمان علاوه بر سه داور اصلی داریم که در هر قسمت عوض می شود یعنی اگر امروز مهمان برنامه یک هنرمند محبوب مردمی است فردا یک ورزشکار محبوب مردمی حضور خواهد داشت. یک تغییر بسیار بزرگ در محتوا برنامه آن است که با مشارکت شبکه های استانی بخشی از مسابقات در استان ها اتفاق می افتد و بعدها به برنامه اصلی که در شبکه دو پخش می شود اضافه می شوند.

آقایی درباره چهره هایی که با این برنامه همکاری دارند توضیح داد: به عنوان داوران اصلی عموهای فیتیله ای حضور دارند اما هنوز صحبت های نهایی با این دوستان انجام نشده است و با توجه به تغییر زمان ضبط برنامه باید با برنامه این داوران خود را تطبیق دهیم و اگر مشکلی پیش نیاید حضورشان در برنامه را خواهیم داشت علاوه بر این افراد به عنوان داور مهمان از حضور بسیاری از هنرمندان نیز استفاده می شود.

وی ادامه داد: به واسطه نامعلوم بودن زمان ضبط برنامه با هیچ هنرمندی هنوز صحبت نشده است اما قطعا از هنرمندان و ورزشکاران مقبول کشور دعوت خواهد شد. برنامه از شبکه دو پخش می شود و جمعه ها ساعت 3 بعدازظهر و پنجشنبه هفته بعد از پخش ساعت 3 بعدازظهر بازپخش برنامه است.

این تهیه کننده درباره چگونگی ضبط و پخش "بهترین شو" توضیح داد: برنامه ضبط شده است و از یک تا دو هفته قبل از پخش برنامه ضبط را شروع می کنیم منتها ضبط و پخش برنامه بسیار به هم نزدیک است چون از قسمت سوم به بعد برنامه متکی به رای مردم است یعنی باید یک هفته ضبط کنیم و هفته بعد پخش شود و دوباره به اتکای نظر مردم برنامه را ضبط کنیم چون ساختار برنامه این گونه می طلبد. میزان فیلم هایی که برای ما آمد فراتر از فصل اول بود و ما انتظار آن را داشتیم.برنامه تبلیغ خود را انجام داد.

وی ادامه داد:  یکی از نکات جذاب این بود که کیفیت شرکت کنندگان بالا رفته بود یعنی داوران مواردی که در این دوره حذف می کنند شاید در فصل اول امکان نداشت حذف شوند. این نشان می دهد که مردم با دیدن فصل اول مقیاس برنامه دستشان آمده است یعنی شرکت کننده های خوبی داریم و من هیجان زده ام که این شرکت کنندگان با هم رقابت کنند. رشته های ورزشی و هنری متنوع در برنامه هستند و استعدادهای خاص ذاتی که براساس تمرین به دست آمده است و به نظر من این موارد از جاذبه های فصل دوم بهترین شو است.

وی درباره تولید فصل سوم "بهترین شو" بیان کرد: فصل دوم آغاز راه برنامه "بهترین شو" است و قطعا تا زمانی که اقبال مردم را داشته باشیم سعی می کنیم برنامه را ادامه دهیم و تب رقابت در عرصه استعدادها هم فراگیر شده است تنها فرق برنامه با برنامه های موازی این است که تخصصا روی موضوع کودک و استعداد کار می کنیم. هدفی که برنامه به لحاظ محتوایی دنبال می کند این است که بچه ها اعتماد به نفس واقعی را به دست بیاورند. بچه ها در حال حاضر دو دسته اند؛ یا اعتماد به نفس ندارند یا اعتماد به نفس کاذب دارند. باید بچه ها را تمرین دهیم که به اعتماد به نفس درست برسند.

تهیه کننده "بهترین شو" درباره همکاری با عموهای فیتیله ای خاطرنشان کرد: یکی از جاذبه های فصل یک حضور عموهای فیتیله ای بود و اگر امکان حضور این سه شخصیت در برنامه فصل دوم فراهم شود با توجه به تدابیری که در تیم کارگردانی داریم و شیوه ها و اتفاقات و چالش ها که در برنامه طراحی شده است به نظرم باید جذاب خواهد بود.