به گزارش ايسنا، روز گذشته (پنجشنبه ۲۴ آذر ماه) اسامي نامزدهاي ۲۵ بخش اين دوره از جوايز معتبر گلدن گلوب در دو بخش سينما و تلويزيون در حالي اعلام شد كه جديدترين ساختهي اصغر فرهادي ـ فيلمساز ايراني ـ در كنار فيلمهايي چون گلهاي جنگ، در سرزمين خون و عسل و پوستي که در آن زندگي ميکنم قرار گرفت.

اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود(HFPA) که برگزارکننده‌ی جوایز گلدن گلوب است در بخش فیلم‌های خارجی‌زبان، «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی از ایران، فیلم آمریکایی و بوسنیایی‌زبان «در سرزمین خون و عسل» به کارگردانی آنجلینا جولی بازیگر آمریکایی، «گل‌های جنگ» ساخته‌ی ژانگ ییمو کارگردان چینی،

«پسری با دوچرخه» اثری از ژان پی‌یر و لوک داردن تولید مشترک بلژیک، فرانسه و ایتالیا و فیلم اسپانیایی

«پوستی که در آن زندگی می‌کنم» ساخته‌ی پدرو آلمودوار را شایسته‌ی راه‌یابی به مرحله‌ی نهایی جایزه‌ی گلدن گلوب دانست.

به گزارش ایسنا، «جدایی نادر از سیمین» این روزها با درخشش در فصل جوایز سینمایی هالیوود، انتظارها برای موفقیت در جوایز اسکار ‌۲۰۱۲ را بالا برده است.

برنده‌ی جایزه‌ی خرس طلا و خرس نقره‌ای بهترین بازیگری از جشنواره‌ی برلین طی هفته‌های گذشته برنده‌ی چندین جایزه‌ی جهانی از جمله بهترین فیلم خارجی سال از نگاه انجمن ملی منتقدین آمریکا و انجمن منتقدین فیلم نیویورک و جوایز فیلم مستقل بریتانیا شده و در جوایز فیلم اسپیریت نیز نامزد جایزه‌ی بهترین فیلم خارجی سال است.

«جدایی نادر از سیمین» که اخیرا در جوایز سالانه‌ی آسیا پاسیفیک بهترین فیلم سال ‌۲۰۱۱ شناخته شد، حضور گسترده‌ای در جشنواره‌های جهانی داشته و درحال حاضر در کشورهای بلژیک، فرانسه، تایلند، ترکیه، انگلیس، آلمان، هلند، مجارستان، سوئد، یونان، لهستان، اسپانیا، کره‌جنوبی، ایتالیا و دانمارک درحال نمایش است و در آستانه‌ی اکران عمومی در نروژ و پرتغال است.

بنا بر این گزارش، در بخش‌های مختلف جوایز گلدن گلوب، فیلم «هنرپیشه» که داستان آن در عصر گذر از سینمای صامت به ناطق در هالیوود رخ می‌دهد با نامزدی در شش بخش، گوی سبقت را از دیگر رقبای خود ربود.

پس از «هنرپیشه»، فیلم‌های «فرزندان» و «کمک» هرکدام در پنج بخش نامزد شصت و نهمین دوره‌ی جوایز گلدن گلوب شدند و «عید مارس»، «نیمه‌شب در پاریس» و «مانی‌بال» هریک در چهار بخش بخت دریافت جایزه‌ی گلدن گلوب ۲۰۱۱ را کسب کردند.

نکته قابل توجه این است که «درخت زندگی» ساخته‌ی ترنس مالیک و برنده‌ی نخل طلای جشنواره‌ی کن و فیلم «بندزن، خیاط، سرباز، جاسوس» ساخته‌ی توماس آلفردسون، در هیچ بخش موفق به کسب نامزدی جایزه‌ی گلدن گلوب نشدند.

ریکی جرویز بازیگر، نویسنده و کارگردان برای سومین سال است که مجری‌گری این مراسم را بر عهده گرفته است و قرار است این مراسم به صورت زنده از شبکه‌ی تلویزیونی «ان. ‌بی. ‌سی» به روی آنتن برود.

مورگان فریمن ۷۴ ساله نیز آمریکایی امسال مفتخر به دریافت جایزه‌ی «سسیل بی. دمیل» جوایز گلدن گلوب می‌شود.

مراسم معرفی برندگان شصت و نهمین دوره‌ی جوایز گلدن گلوب ۱۵ ژانویه ۲۰۱۲(۲۶ دی‌ماه) در هتل بورلی هیلز برگزار می‌شود.

به گزارش ورایتی، هیات داوران شست و نهمین دوره‌ی جوایز گلدن گلوب، فهرست نامزدهای این دوره را به شرح زیر اعلام کرده است:

بهترین فیلم درام: «فرزندان»، «کمک»، «هوگو»، «عید مارس»، «مانی‌بال»، «اسب جنگی».

بهترین فیلم موزیکال یا کمدی: «هنرپیشه»، «ساقدوش‌ها»، «۵۰/۵۰»، «نیمه‌شب در پاریس»، «هفته من با مرلین».

بهترین کارگردان: وودی آلن برای «نیمه‌شب در پاریس»، جرج کلونی برای فیلم «عید مارس»، میشل هازاناویسیوس برای ساخت «هنرپیشه»، الکساندر پین برای «فرزندان» و مارتین اسکورسیزی برای فیلم «هوگو»

بهترین بازیگر مرد درام: جرج کلونی بازیگر «فرزندان»، لئوناردو دی‌کاپریو هنرپیشه‌ی «جی ادگار»، مایکل فاسبندر برای بازی در «شرم»، رایان گاسلینگ برای هنرپیشگی در «عید مارس» و برد پیت بازیگر «مانی‌بال»

بهترین بازیگر زن درام: گلن کلوز بازیگر «آلبرت نابز»، وایولا دیویس هنرپیشه‌ی «کمک»، رونی مارا برای بازی در «دختری با خالکوبی اژدها»، مریل استریپ برای هنرمایی در «بانوی آهنین» و تیلدا سوئینتن بازیگر «باید درمورد کوین صحبت کنیم»

بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی: ژان دوژاردن بازیگر «هنرپیشه»، براندن گلیسن برای بازی در

«محافظ»، جوزف گوردون‌‌لویت هنرپیشه‌ی «۵۰/۵۰»، رایان گاسلینگ بازیگر «عجیب و غریب، احمقانه، عشق» و اوئن ویلسن بازیگر «نیمه‌شب در پاریس»

بهترین بازیگر زن فیلم موزیکال یا کمدی: جودی فاستر بازیگر «کشتار»، چارلیز ترون هنرپیشه‌ی «جوانی»، کریستن ویگ برای بازی در «ساقدوش‌ها»، میشل ویلیامز هنرپیشه‌ی «هفته من با مرلین» و کیت وینسلت بازیگر «کشتار»

بهترین بازیگر مرد مکمل: کنت برانا بازیگر «هفته من با مریلین»، آلبرت بروکس برای بازی در «راندن»، جونا هیل هنرپیشه‌ی «مانیبال»، ویگو مورتنسن هنرپیشه‌ی «یک روش خطرناک» و کریستوفر پلامر بازیگر

«تازه‌کارها».

بهترین بازیگر زن مکمل: بر‌نیس بژو بازیگر «هنرمند»، جسیکا چاستین هنرپیشه‌ی «کمک»، جنت مکتیر برای هنرنمایی در «آلبرت نابز»، اوکتاویو اسپنسر بازیگر «کمک» و شیلین وودلی هنرپیشه‌ی «فرزندان».

بهترین فیلمنامه: «هنرمند» میشل هازاناویسیوس، «فرزندان» اثری از الکساندر پین، نت فاکسن و جیم راش، «عید مارس» نوشته‌ی مشترک جرج کلونی، گرانت هسلو و بو ویلیمون، «نیمه‌شب در پاریس» وودی آلن و «مانیبال» اثر استیون زیلیان، آرون سورکین و استن شروین.

بهترین موسیقی: «هنرمند» لودوویک بورس، «دختری با خالکوبی اژدها» ترنت رزنور و آتیکس راس، «هوگو» اثر هوارد شور، «اسب کارزار» جان ویلیامز و «دبلیو. ای.» ایبل کورزنیوفسکی.

بهترین ترانه: «سرت را پایین بنداز»، «آلبرت نابز»، «سلام سلام»، «نومئو و جولیت»، «The Living Proof»، «کمک»، «محافظ»، «واعظ مسلسل به دست»، «شاهکار» و «دبلیو. ای.».

بهترین فیلم انیمیشن: «ماجراهای تن‌تن: راز اسب شاخدار»، «کریسمس آرتور»، «ماشین‌ها ۲»، «گربه‌چکمه‌پوش» و «رنگو».

بهترين فيلم خارجيزبان: گلهاي جنگ، در سرزمين خون و عسل، پسري با دوچرخه، جدايي نادر از سيمين، پوستي که در آن زندگي ميکنم.