افتخار آفرینی عکاسان ایرانی در جشنواره عکس اسپانیایی

عکاسان ایرانی در جشنواره عکس «TROFEO GIPUZKOA» اسپانیا قدردانی شدند. جوایز کسب شده در جشنواره عکس «TROFEO GIPUZKOA» اسپانیا توسط عکاسان عضو کلوپ عکس فوکوس (نمایندگی فیاپ در ایران) به شرح زیر است:

عکس «جایی که پایم را از دست دادم» از داود عامری مدال نقره CEF، عکس «اهورا» از محمدرضا معصومی تقدیر فیاپ و عکس «علم بندان» از سامان پور خوش آموز تقدیر CEF را دریافت کردند.

در این جشنواره که در ۳ بخش با موضوع آزاد رنگی، آزاد تک رنگ و مردم و زیر نظر فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ) و انجمن عکاسی آمریکا (PSA) برگزار شد آثاری از عکاسان عضو کلوپ فوکوس به شرح زیر پذیرفته شدند: سامان پور خوش آموز، عباس مجدی، محمدرضا معصومی، امیرعلی نواده شهلا، داریوش قنبرنسب بهبهانی، داود عامری، سید امید علوی، محمد اولادی وطن، احمد خطیری، امین دهقان، آرش مهدوی، نیما وحدانی و هومن حیدری خیاط.

فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ) به عنوان تنها موسسه بین المللی در زمینه عکاسی است که از طرف یونسکو به رسمیت شناخته و در سال ۱۹۴۶ پایه گذاری شده است و از آن سال تاکنون واسطه‌ای برای برقراری ارتباط بین موسسات ملی عکاسی در کشورهای مختلف جهان بوده است.

این فدراسیون به عنوان عضو اجرایی با موسسات ملی عکاسی در سراسر جهان همکاری نزدیک دارد که تعداد آنها به بیش از ۹۰ موسسه ملی در ۵ قاره می رسد و در حال حاضر تنها نماینده رسمی فیاپ در ایران کلوپ عکس فوکوس وابسته به موسسه هنر خیام است.