همکاری خواننده گروه پالت با خندوانه

امید نعمتی خواننده موسیقی پاپ درباره فعالیت های خود در عرصه هنر گفت: در چند سال اخیر در حال آماده کردن آلبوم اولم هستم که به زودی منتشر و در جشنواره موسیقی فجر اجرا می شود و پس از آن به دنبال اجراهای متعدد هستم. 

وی افزود: همکاری من با "گروه پالت" نیز ادامه دارد و در حال ساختن قطعات جدید هستیم تا یکی پس از دیگری آن ها را منتشر کنیم. 

این خواننده درباره قطعات آلبوم خود و کسانی که در ساخت آن همکاری داشته اند اظهار کرد: دو قطعه به اسم "فراموشی‌ها" و "پریشانی" منتشر شده و شعرهای آن نیز از شاعران معاصر مثل اخوان ثالث، رهی معیری و حسین منزوی است.  نوازنده‌های مختلفی از گروه‌های متعدد موسیقی که هم نسل خودمان هستند مثل گروه داماهی، چارتار و بمرانی در آلبوم جدیدم همکاری کرده‌اند، بنده خواننده هستم و هر آهنگی بنا به سازهایی که احتیاج داشته نوازنده خودش را داشته است.

نعمتی درباره حضور گروه "پالت" در جشنواره موسیقی فجر بیان کرد: گروه "پالت" در حال ساخت آلبوم جدیدشان هستند به همین دلیل در این جشنواره شرکت نمی کنند اما بنده با آلبوم اولم در این جشنواره حضور دارم. 

وی درباره آلبوم جدید گروه "پالت" توضیح داد: در حال آماده سازی آلبوم سوم گروه "پالت" هستیم، سال گذشته آلبومی تصویری شامل 5 قطعه از قطعات گذشته را به اسم "تمام ناتمام" منتشر کردیم. تلاش می کنیم که در راستای کارهای قبلی بتوانیم تحول جدیدی در آثار گروه و در موسیقی ایجاد کنیم. اعضای گروه تلاش زیادی می کنند که قطعات مناسب و خوبی ساخته شود و بنده نیز روی شعرها و ملودی ها کار می‌کنم. قطعات چون در مرحله ساخت قرار دارد هنوز اسمی برایشان انتخاب نشده است. 

خواننده سریال "لیسانسه ها" درباره کسانی که در ساخت آلبوم سوم گروه "پالت" همکاری دارند اظهار کرد: افرادی که در آلبوم های قبلی همکاری داشته اند در آلبوم سوم نیز حضور دارند. روزبه، فرامرز و مهیار طهماسبی و کاوه صالحی اعضای اصلی گروه پالت هستند و سردار سرمست، امین طاهری و دارا دارایی در این آلبوم با ما کار خواهند کرد.

نعمتی درباره کنسرت خود و گروه "پالت" در برج میلاد افزود: باید ببینیم چه زمانی را می توانیم برای اجرا در برج رزرو کنیم اما سعی می‌کنیم که بعد از آماده شدن و انتشار آلبوم سوم گروه "پالت" در برج میلاد کنسرت برگزار کنیم که پیش بینی من این است که برای فروردین یا اردیبهشت 97 این اتفاق خواهد افتاد. 

وی به علاقه اش به برگزاری کنسرت های استانی اشاره و بیان کرد: از مردم استان های مختلف که نیازمند کنسرت هستند پیام‌های مختلفی گرفتم اما شهرهای اصفهان و تبریز علاقه بیشتری نشان دادند. در جاهای مختلف ایران به ویژه اهواز دوست داریم کنسرت برگزار کنیم، هر زمان فرصت و امکان برگزاری پیش آید حتماً کنسرت های استانی را برگزار خواهیم کرد. 

این خواننده در ادامه درباره شرایط برگزاری کنسرت در شهرستان ها تصریح کرد: کنسرت در شهرستان‌ها بستگی به وجود سالن و مراحل صدور مجوز دارد. تحقق این  موارد در کنار هم موجب برگزاری کنسرت می شود اما متاسفانه برخی از شهرها سالن ندارند. معضل نبود سالن در شهرستان ها همیشه وجود دارد، در این میان برخی شهرها نیز سالن دارند اما چون قبلا رزرو شده است مشکلات زیادی برای اجرا به وجود می آید به عنوان نمونه ما در شهر رشت مجبور شدیم در یک سالن عروسی اجرا داشته باشیم که صدا کیفیت بسیار بدی داشت. دوست نداریم مخاطب ما تجربه بدی از اجرای ما داشته باشد بنابراین همیشه روی کیفیت کار تأکید داشته ایم تا موسیقی و صدای خوب به گوش مخاطب برسد.

امید نعمتی

نعمتی به کیفیت گروه "پالت" در دنیای موسیقی پرداخت و افزود: اعضای گروه در دانشگاه درس موسیقی خوانده‌اند و دانش ‌آموخته این رشته هستند. علاقه زیادی داریم که روی کیفیت موسیقی، هارمونی، کنترپوان و موارد مربوط به موسیقی تمرکز کنیم و به نحو احسن اثر موسیقیایی به مخاطب ارائه دهیم. جوان‌های زیادی موسیقی جدی‌تر و متعالی تر کار می کنند و فکر می‌کنم به تدریج سلیقه موسیقیایی مردم هم بالا رود.

نعمتی درباره وضعیت موسیقی این روزها در مقایسه با علم موسیقی توضیح داد: در موسیقی پاپ به لحاظ آکادمیک به شدت مشکل وجود دارد، دور هم می نشینند، یک بیت الکترونیک 6 و 8 هم در آن می گنجانند و معتقدند مردم دوست دارند و استقبال می کنند. ناگهان همه کسانی که در این عرصه مشغولند همین کار را می کنند، به موسیقی به شکل درست آن پرداخته نمی شود و این وضعیت خوب نیست.

وی با اشاره به دانلودهای قطعات موسیقی بدون توجه به خواننده و خالق اثر و تاثیرات آن بیان کرد: با وجود چنین وضعیتی تولید کنندگان قطعات موسیقی آثار ارزان تولید می کنند و به همین دلیل کیفیت موسیقی اُفت می کند. اگر خواننده کامپیوتر داشته باشد، یک قطعه بخواند، بیت 6 و 8 بگذارد و ویژگی های معروف و متداول در موسیقی را در قطعه به کار گیرد آن قطعه شنیده می شود اما من معتقدم این وضعیت خوب نیست. ضبط کردن یک آلبوم خوب هزینه دارد، برای این که صدای سازها ضبط شود ساعت های زیادی صرف استودیو می شود، بعد از آن ساعات زیادی باید میکس و مستر انجام شود تا آلبوم با کیفیت خوب آن گونه که سزاوار است به دست مخاطب برسد. فکر می کنم این گونه دانلود کردن به تولید و کیفیت موسیقی کشور ضربه می زند، برای این که موسیقی بهتری به دست ما برسد باید از تولید موسیقی داخلی و با کیفیت حمایت شود.

 این خواننده درباره نقش خواننده در سطح سلیقه مخاطب اظهار کرد: خواننده باید موسیقی خوب و با کیفیت گوش دهد، وقتی خوانندگان ما موسیقی بد گوش می دهند، موسیقی پاپ وارداتی گوش می دهند که هیچ جای دنیا اعتبار ندارد و شاید صرفا به لحاظ اقتصادی چرخ آن می گردد نمی توان انتظاری از مخاطب داشت. در همه چیز و هر عرصه ای وقتی پول حاکم شد کیفیت را از دست داده و نابود می شود. 

نعمتی به همکاری خود با رامبد جوان در سری جدید برنامه "خندوانه" اشاره کرد و افزود: در سری گذشته با جوان صحبت کردیم که یک آهنگ اختصاصی برای برنامه "خندوانه" ساخته شود اما باید او تولید را شروع کند و ببینیم که چه کاری با هم می توانیم انجام دهیم. با توجه به دوستی ام با رامبد جوان همیشه هر کمکی باشد انجام می دهم. 

امید نعمتی

وی خاطرنشان کرد: وقتی ارتباط وجود دارد همکاری طبیعی است به عنوان نمونه ارتباط من با سروش صحت که به تیتراژ لیسانسه ها منجر شد. رامبد جوان و من در دو عرصه مختلف سینما و موسیقی فعالیت داریم اما مثل هم فکر می کنیم. همکاری با سروش صحت و رامبد جوان اتفاقات خوبی برایم رقم زده است و دوست دارم همکاریمان ادامه داشته باشد.