توصیه های یک مجری به سازندگان فیلمهای سینمایی

فریده فرخی‌نژاد مجری و گوینده رادیو و تلویزیون و داور دوره هفتم جشنواره فیلم «عمار» درباره هشتمین دوره جشنواره مردمی فیلم «عمار» گفت: امیدوارم نسل آینده فیلمسازان کشور از میان بچه های جشنواره مردمی فیلم «عمار» سر بلند کنند تا خون تازه ای در رگ های نیمه منجمد سینمای ایران جاری شود.

این مجری و گوینده ادامه داد: توان بالقوه و استعداد درونی بسیار خوبی در میان فیلمسازان جشنواره «عمار» وجود دارد که ممکن است این پتانسیل به دلیل امکانات کم و سپری نکردن دوره های آموزشی بروز نکرده باشد البته با همان امکانات اندک، آثار بسیار خوبی ساخته شده است.

وی در همین باره تاکید کرد: تمامی آثار ارسال شده در جشنواره های فیلم در یک سطح قرار ندارند. این موضوع در مورد جشنواره «عمار» نیز صادق است اما با توجه به اینکه در دوره گذشته «عمار» به عنوان داور بودم، کارهای حاضر در این جشنواره را قابل تحسین و امیدوارانه ارزیابی می‌کنم.

این فعال رسانه‌ای بیان کرد: فیلمسازان باید در تولید آثار خود خلاقیت داشته باشند و این نوآوری باید در طرح، ایده، پرورش موضوع و سبک ارایه اثر مشهود باشد، زیرا آن چیزی که در جشنواره فیلم «عمار» مورد توجه است خلاقیت ها و سبک ارایه آثار است.

فرخی نژاد اظهار کرد: برگزارکنندگان جشنواره فیلم «عمار» اهداف مقدسی در برپایی این رویداد فرهنگی و هنری مهم دارند، آنها با توجه به این موضوع تا امروز به موارد و مسایل مغفول مانده دینی، فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی جامعه پرداختند.

وی عنوان کرد: امیدوارم خروجی این جشنواره، زمینه‌ساز و موجب بهبود و ارتقای کیفی سینمای ایران شود. البته دست اندرکاران جشنواره «عمار» باید استعدادهای درخشان و شاخصی را که در این رویداد فرهنگی با آن برخورد و کشف می‌کنند، رها نکرده و از آنها حمایت کنند و پیگیر فعالیت‌های‌شان باشند.

وی اضافه کرد: زمینه مردمی کردن هنر در کشور به شکلی که حرفی برای بیان داشته باشد و با عموم مردم نیز ارتباط برقرار کند فراوان است. ما گنجی پایان ناپذیر در کشور داریم که سال ها می توانیم برای تولید فیلم و برنامه سوژه داشته باشیم.

فرخی نژاد در پایان گفت: نمونه این گنج پایان ناپذیر جشنواره مردمی فیلم «عمار» است که با پرداختن به سوژه های ناب، ارزشی و مغفول مانده جامعه قدم های بسیار خوبی را در مسیر تولید فیلم و مردمی کردن هنر برداشته است. این رویداد فرهنگی و هنری آینده بسیار خوبی را در پیش دارد و می تواند علاقه مندان به عرصه فیلمسازی را شناسایی و حمایت کند تا در سال های بعد با سینمایی سرشار از فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی رو به رو باشیم.