ممنوعیت نام و تصویر مدیر اسبق تلویزیون

سال ۹۴ بود که فیلم سینمایی «یحیی سکوت نکرد» با بازی فاطمه معتمدآریا و به کارگردانی کاوه ابراهیم پور و تهیه کنندگی تینا پاکروان در سینما‌های هنر و تجربه به نمایش درآمد. یکی از نکات حاشیه‌ای این فیلم سینمایی، عدم پخش تصاویر فاطمه معتمد آریا در تیزر‌های این فیلم سینمایی بود. در آن زمان مدیران صداوسیما فاطمه معتمدآریا را در لیست ممنوع التصویر‌های خود قرار داده بودند.

اما با آغاز اکران فیلم سینمایی «شنل» از اواخر مهرماه، مدیران تلویزیون اعلام کردند که در تیزر‌های این فیلم سینمایی تنها باید یک پلان از باران کوثری وجود داشته باشد. این در حالی بود که رسانه ملی سال‌ها از پخش تصاویر این بازیگر به طور کامل خودداری کرده بود.

اما گویا فاطمه معتمدآریا و باران کوثری تنها بازیگران مغضوب مدیران صداوسیما نیستند. به تازگی مدیران رسانه ملی به عوامل فیلم «خانه کاغذی» اعلام کردند که تنها به شرطی تبلیغات این فیلم سینمایی را به روی آنتن می‌فرستند که تصویری از حسین پاکدل در تیزر‌های این فیلم سینمایی وجود نداشته باشد.

در ابتدا مدیران صداوسیما به عوامل «خانه کاغذی» اعلام کردند که باید تصاویر حسین پاکدل به طور کامل از تیزر‌های این فیلم سینمایی حذف شود، اما از شب گذشته تلویزیون مجددا از پخش تیز‌های این فیلم سینمایی خودداری کرد و این بار شرط گذاشته که حتی نام حسین پاکدل به عنوان بازیگر این فیلم هم نباید در تبلیغات «خانه کاغذی» دیده شود.

تاکنون رسانه ملی دلیلی برای این تصمیم خود به عوامل «خانه کاغذی» اعلام نکرده و به نظر می‌رسد موضع گیری‌های سیاسی و اجتماعی حسین پاکدل در چند سال اخیر باعث چنین تصمیمی از سوی مدیران صداوسیما شده باشد.

حسین پاکدل، بین سال‌های ۶۶ تا ۷۳ به عنوان مدیر پخش شبکه ۱ سیما در رسانه ملی فعالیت می‌کرده است.