رونمایی از «تنگه ابوغریب» در جشنواره فجر

فیلم سینمایی «تنگه ابوغریب» تازه‌ترین ساخته بهرام توکلی به تهیه‌کنندگی سعید ملکان است که مراحل فنی را سپری می‌کند تا در جشنواره فیلم فجر رونمایی شود. تدوین این فیلم با پروداکشن گسترده را بهرام دهقان عهده‌دار است. دهقان اکثر ساخته‌های بهرام توکلی را تدوین کرده است. ساخت جلوه‌های ویژه بصری فیلم برعهده جواد مطوری و برادران  سپرده شده است. هنوز هیچ عکسی از این فیلم منتشر نشده است . اما یکی از کارهای مطرح ، قابل اعتناء و خوش ساخت در حوزه دفاع مقدس جشنواره فیلم فجر به شمار می آید. 

در این فیلم جواد عزتی، امیر جدیدی، حمیدرضا آذرنگ، علی سلیمانی، قربان نجفی و مهدی قربانی بازیگران «تنگه ابوغریب» هستند و حمید خضوعی ابیانه نیز مدیریت فیلمبرداری کار را بر عهده دارد.

فیلم داستان مقاومت گردان عمار در تنگه‌ای به همین نام است . در این حمله که در سال 67 اتفاق افتاد دشمن حمله وسیعی در سراسر جبهه جنوب انجام داد و قصد داشت با گرفتن این تنگه به اکثر شهرها و جاده‌های کشور دسترسی پیدا کند. 

سایر عوامل فیلم عبارتند از طراح صحنه و لباس: محمدرضا شجاعی، صدابردار: رشید دانشمند، طراحی و ترکیب صدا: امیرحسین قاسمی، مدیر تولید: محمدرضا منصوری، برنامه ریز: علی مردانه، جلوه‌های ویژه میدانی: محسن روزبهانی، دستیار اول کارگردان: محمد عسگری، جانشین تولید: کیورث عباسی، مشاور رسانه ای: علی مرادخانی، عکاس: محمد بدرلو، محصول مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه ای اوج.