رضا سعيديپور ـ مدير پرديس سينماي آزادي ـ در گفتوگو با ايسنا با بيان اينكه معدل فروش سينماها در فصل پائيز قابل قبول بوده است، ادامه داد: فكر ميكنم دو فيلم سينمايي سعادتآباد و يه حبه قند گيشهمان را نجات داد. فكر ميكرديم پس از فصل بهار و تابستان، فروش سينماها افت شديدي خواهد كرد اما اكران دو سه فيلم خوب در اين فصل، شرايط را تغيير و سينماها را نجات داد.

وی ادامه داد: دو فیلم «یه حبه قند» و «سعادت آباد» بار فیلم‌های دیگری که در پاییز اکران شدند را به دوش کشیدند. واقعا فکر می‌کنم اگر این دو فیلم نبودند پائیز بدی را داشتیم.

این سینمادار در عین حال خاطرنشان کرد: البته در پایان فصل هم «اسب حیوان نجیبی است» در سینمای آزادی اکران شده که بعید نیست آن هم به جمع فیلم‌های میلیاردی اضافه شود.

مدیر پردیس سینمایی «آزادی» در پاسخ به این سووال که وضعیت گیشه فصل پاییز را نسبت به مدت مشابه سال ۸۹ چگونه ارزیابی می‌کند، پاسخ داد: ‌ گیشه پاییزی امسال بهتر از سال گذشته بوده است‌؛ چرا که فیلم‌های خوبی برای اکران انتخاب شده بودند که در کل فکر می‌کنم معدل گیشه فصل پاییز قابل قبول بود.

اما میر رحیمی مدیر پردیس سینمایی «شکوفه» نظر دیگری دارد، وی معتقد است: گیشه سینما در فصل پاییز امسال، نسبت به سال قبل خوب نبوده و فروش سال قبل علی‌رغم آنکه در اولین سال افتتاح سینما قرار داشتیم، بهتر بود‌. پاییز سال قبل، تقریبا روزی سه میلیون تومان فروش داشتیم اما امسال حتی پنج‌شنبه‌ها هم به این رقم نمی‌رسیم.

وی در عین حال یادآور شد: ‌ اکنون دو فیلم که گیشه خیلی خوبی دارند، «اخلاقتو خوب کن» و «اسب حیوان نجیبی است» روی پرده رفته‌اند که حتی از ابتدای اکران «سعادت آباد» و «یه حبه قند» نیز فروش بهتری دارند.

مسعود بانصیری مدیر پردیس سینمای «ملت» هم معتقد است که فروش فصل پاییز سینماها به هیچ وجه مطلوب نبوده است.

وی در عین حال اظهار کرد: در این وضعیت فروش نامطلوب سینماها‌، فروش «سعادت آباد» و «یه حبه قند» باعثشد که رکود پائیزه هر سال دوباره اتفاق بیفتد.

بانصیری در ارزیابی از مقایسه گیشه سینماها در پائیز ۸۹ و ۹۰ گفت: به نظرم فروش فیلم‌های سینمایی در پائیز امسال بهتر از سال قبل بوده است. ما در این فصل دو فیلم «سعادت آباد» و «یه حبه قند» را داشتیم و «پرتقال خونی» هم فروش خوبی داشت. البته در پایان فصل هم «اسب حیوان نجیبی است» و «اخلاقتو خوب کن» باز خوب فروختند، در کل باید بگویم فروش پائیزه سینماها متوسط بوده است.

احمدی مدیر پردیس سینمای «زندگی» نیز دراین باره اظهار کرد: ‌از آنجا که ماه محرم در فصل پائیز قرار گرفته بود طبیعی است که فروش سینماها افت داشته باشد اما اکنون که دهه اول محرم به پایان رسیده‌، می‌بینیم که با اکران دو فیلم جدید گیشه سینماها کمی جان گرفته است.

وی ادامه داد: وضعیت اکران فیلم‌های سینمایی در ابتدای فصل پائیز با اکران ۳-۲ فیلم پرفروش خوب بود و همان فیلم‌ها تا چند روز قبل ادامه پیدا کرد. در کل با توجه به این که هنوز بررسی نکرده‌ایم نمی‌توانم بگویم که وضعیت گیشه پردیس «زندگی» نسبت به مدت مشابه سال قبل چگونه بوده است.

علی هیربد مدیر سینما «فرهنگ» هم در گفت وگو با ایسنا‌، فروش پائیزه این سینما را خوب توصیه کرد و گفت: ‌وضعیت گیشه سینماها در فصل پائیز نسبت به مدت مشابه سال ۸۹ بهتر بوده است. حتی شاید بتوان گفت که پائیز ۹۰ بهترین پائیز دو سه سال اخیر سینما «فرهنگ» بود.

وی خاطر نشان کرد: سینما «فرهنگ» در ابتدای فصل پائیز دو فیلم «یه حبه قند» و «سعادت آباد» را اکران کرد که هر دو فیلم به آمار فروش بسیار خوب دست یافتند، در مدتی که این دو فیلم اکران می‌شدند‌، می‌توان گفت در تمام روزهای هفته تعداد مخاطبان حاضر در سالن بسیار خوب و منطقی بود.

مدیر سینما «فرهنگ» در ارزیابی بیش از وضعیت کلی سینما در فصل پائیز عنوان کرد: طبیعی است که سینماها نسبت به فصول بهار و تابستان افت فروش داشته باشند اما در کل فکر می‌کنم که گیشه پائیزه سینما راضی کننده بود.

پارسی نژاد مدیر سینما عصر جدید هم مانند برخی دیگر از همکارانش معتقد است که پائیز سال ۹۰ به نسبت سال ۸۹ گیشه سینماها پررونق‌تر بوده است.

وی توضیح داد: هر سال فصل پائیز به نسبت فصول بهار و تابستان افت فروش نسبی در گیشه سینماها مشاهده می‌شود. امسال قرار گرفتن ماه محرم در فصل پائیز نیز مزید بر علت شده بود.

مدير سينما عصر جديد تصريح كرد: اگر بخواهيم به صورت كلي صحبت كنيم بايد بگوييم سينماي ايران سالهاست كه از وضعيت مناسب خود دور افتاده است اما فكر ميكنم فصل پائيز سال ۹۰(مانند فصل بهار و تابستان) نسبت به دوران ركود سينما، سينماها فروش مناسبي داشتند.