دلیل رد شدن چند فیلم در جشنواره فجر

پوران درخشنده در حاشیه نشست اعلام اسامی فیلم های حاضر در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر در خصوص دلیل انصراف فیلم "آشغال های دوست داشتنی" گفت: واقعیت ما هم همین امروز صبح با خبر شدیم که این فیلم از جشنواره انصراف داده و به همین دلیل نامی از این فیلم در جشنواره فجر امسال نخواهد بود.

وی درباره رد شدن فیلم های "درخونگاه"، "سراسر شب" و "آستیگمات" اشاره کرد: این آثار هم مورد داوری قرار گرفتند و نتوانستند نظر مثبت هیات انتخاب را جذب کنند.

کارگردان فیلم "زیر سقف دودی" هر فرد سلیقه های مختلف خود را دارد. بحث جشنواره بحث سلیقه ای نیست بلکه بحث‌های اصول و مسائل مهم اجتماعی است. از نظر من برخی موضوعات در آثار دیده شدند که تصمیم گرفتیم در جشنواره حاضر باشند و مردم بهتر و بیشتر با آنها آشنا شوند.

وی درباره حاشیه‌هایی که برای فیلم "لاتاری" پیش آمده بود تاکید کرد: دو فیلم عرق سرد و لاتاری در ابتدا با مشکلاتی روبرو شدند اما من این فیلم‌ها را دوست داشتم و با آنها ارتباط برقرار کردم. اینکه برخی هجمه ها علیه آثار اتفاق می افتد درست نیست و باید همه چیز در زمان جشنواره مورد ارزیابی قرار گیرد.

درخشنده خاطرنشان کرد: آثار بخش سودای سیمرغ با نظر هیات داوران انتخاب شده اند و ممکن است هر فرد نظری داشته باشد اما قضاوت اصلی زمانی است که فیلم در جشنواره اکران شده و همه آن را ببینند. اینطور نیست که ما بخواهیم با انتخاب برخی آثار رضایت همه را داشته باشیم. داوری ها کاملاً براساس کیفیت آثار و تجمیع آرا بوده است.