رقابت آثار مستند؛ مهمترین دستاورد جشنواره فجر امسال

ابراهیم داروغه زاده دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر درباره آثار حاضر در جشنواره سی و ششم فیلم فجر گفت: در بخش مسابقه سینمای ایران 22 فیلم حضور دارند که از این بین حدود 6 فیلم در حوزه دفاع مقدس است.

وی در خصوص حضور فیلم هایی با موضوع مقاومت در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر افزود: در این دوره 4 فیلم نیز با موضوع مقاومت حضور دارند که اتفاقات سوریه و داعش را به تصویر می کشند که با این جمع بندی می توان گفت نیمی از فیلم های جشنواره سی و ششم در موضوع مقاومت و دفاع مقدس هستند که این مسئله خود در ده سال گذشته بی سابقه بوده است.

دبیر جشنواره سی وششم فیلم فجر درباره دیگر آثار و ژانرها در جشنواره سی و ششم اظهار کرد: فیلم های اجتماعی که در این دوره حضور دارند بسیار خوب و امیدوار کننده هستند و فیلم های های کمدی جشنواره امسال سطح قابل قبولی دارند.

داروغه زاده با اشاره به بخش های جدید در جشنواره امسال توضیح داد: حضور آثار مستند برای اولین بار در جشنواره فیلم فجر دستاورد مهم این دوره از مهم ترین رویداد فرهنگی کشور است که از این بین 2 فیلم سینمایی "بانو قدس ایران" به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی و تهیه ‌کنندگی مؤسسه فرهنگی عروج و "زنانی با گوشواره‌‌های باروتی" به کارگردانی رضا فرهمند و تهیه ‌کنندگی مرتضی شعبانی امکان رقابت با سایر فیلم های سینمایی را پیدا می کنند و برای مردم و رسانه ها مانند سایر فیلم ها اکران می شوند.

وی ادامه داد: انیمیشن نیز از بخش های مهم دیگری است که در این دوره شاهد حضور انیمیشن "فیلشاه" هستیم و امیدواریم در دوره های آینده آثار سینمایی انیمیشن بیشتر و بهتری در جشنواره داشته باشیم.

دبیر جشنواره سی و ششم فیلم فجر خاطرنشان کرد: با وجود انصراف فیلم سینمایی "آشغال های دوست داشتنی" به  عنوان تنها انصراف دهنده این دوره از جشنواره فیلم فجر، این دوره از مهم ترین رویداد سینمایی کشور متنوع تر و پرشورتر برگزار می شود.