اجرای آلبوم جدید خواننده محبوب پاپ در جشنواره موسیقی فجر

امید نعمتی خواننده گروه موسیقی پالت در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره دوره سی و سوم جشنواره موسیقی فجر گفت: بسیاری از طیف های  مختلف موسیقی در این دوره حضور دارند و با وجود تنوعی که در برگزاری و حضور گروه ها وجود دارد امیدوارم جشنواره خوبی  برگزار شود.

وی درباره جزئیات اجرای خود در جشنواره موسیقی فجر اظهار کرد: آلبوم جدیدم به اسم "هرمان" که قرار است به زودی منتشر شود را به صورت زنده اجرا می‌کنم. دو قطعه "فراموشی‌ها" و "پریشانی" از آلبوم "هرمان" منتشر شده و کل آلبوم نیز تا چند روز دیگر آماده و منتشر می شود. 

این خواننده درباره فضای جشنواره موسیقی فجر و تحقق اهداف این رویداد تا امروز اظهار کرد: واقعیت این است که برای عرصه موسیقی تنها جشنواره موسیقی فجر را داریم. جایی که انواع گروه های موسیقی ایرانی و خارجی می توانند در آن باهم معاشرت کنند و مطالب بسیاری از هم بیاموزند به ویژه که یک حالت رقابتی دارد تا هنرمندان به این واسطه انگیزه گرفته و در طول سال قطعات موسیقی ساخته و اجرا می کنند تا بتوانند جایزه‌ای دریافت کنند و دیده شوند. فکر می‌کنم جشنواره فجر چند سالی است با رویکرد مثبت‌تری در حال برگزاری است، امیدوارم که یک روز بتواند به اندازه جشنواره فیلم فجر معتبر باشد و هنرمندان و مخاطبان روی آن حساب کنند.

نعمتی با توجه به حضور مخاطب در جشنواره موسیقی فجر به واسطه  تدبیر برگزار کنندگان اشاره کرد و توضیح داد: فکر می‌کنم اگر این اتفاق بیفتد جشنواره شکوفا شده و می‌تواند به موسیقی کشور کمک کیفی کند. جشنواره در این سالها با تغییر مدیریت رویکردهای مختلف پیدا کرده و چند سالی است که بسیار بهتر برگزار می‌شود. در مقطعی بسیاری از هنرمندان با جشنواره  قهر کرده بودند که با تغییر رویکرد جشنواره بسیاری از آن ها دوباره آشتی کردند. تداوم برنامه‌ریزی مدیریتی روی جشنواره می‌تواند به آن کمک کند اما اینکه هرچند وقت یک بار رویکرد جشنواره تغییر کند پیشرفت نمی کند. امیدوارم جشنواره با رویکرد تعامل با هنرمندان و مدیریت درست سالیان متمادی ادامه پیدا کند.

وی در این باره که دبیر ثابت می تواند به برگزاری بهتر و موثر جشنواره موسیقی فجر کمک کند تصریح کرد: نوع نگاه یعنی هدف از برگزاری و این که از این جشنواره چه خروجی انتظار دارند و چه کسانی شرکت کنند می تواند به پیشرفت روزافزون جشنواره کمک کند. من فکر می‌کنم اگر برنامه مدون و نگاه درستی وجود نداشته باشد، برگزاری و نتیجه خوب تداوم نداشته و صرفا مقطعی است.

خواننده گروه پالت درباره تغییر زمان و مکان اجرای خود و برخی خوانندگان در جشنواره فیلم فجر بیان کرد: اطلاعی از دلیل تغییرات در زمان و سالن اجراها ندارم. برگزار کنندگان جشنواره با تهیه‌کننده در تماس بودند که تهیه‌کننده اعلام کرد طی مذاکراتی که انجام شده زمان و مکان اجرا تغییر پیدا کرده است. البته  سالن جدید به لحاظ صدایی و امکانات نور و صحنه خوب است و ما اجرای خود را با قدرت انجام می دهیم تا مخاطب از نتیجه کار راضی باشد.

نعمتی درباره شیوه کار خود که برای اولین بار جدا و متفاوت از گروه پالت است اظهار کرد: فضای جدیدی که در جشنواره اجرا می‌کنم با پالت متفاوت است و امیدوارم که مخاطبان اجرای من در جشنواره را دوست داشته باشند.

وی به هنرمندانی که در اجرای سی و سومین جشنواره موسیقی فجر او را همراهی می کنند اشاره کرد و افزود: سعی کردیم بهترین نوازنده‌های جوان هم‌سن و سالمان در کشور همچون نیما رمضان و کسرا سبکتکین را انتخاب کنیم. هنرمندان جوان دیگری نیز قرار است در این اجرا مرا همراهی کنند که هنوز در مرحله انتخاب قرار دارند. امیدوارم این همکاری بتواند نظر مخاطبان را جلب کند.

خواننده "لیسانسه ها" درباره انتخاب بهترین اجرا در جشنواره سی و سوم موسیقی فجر خاطرنشان کرد: نمی توانم در لحظه پیش بینی کنم. به هرحال هنرمندانی که شرکت می‌کنند هرکدام سبک و سیاق خود را دارند و من فکر می‌کنم که اجراهای خارجی هم دیدنی و شنیدنی است. باید تا جشنواره صبر کرد و اجراها را دید.