همنوایی ارکستر ملی با سالار عقیلی در جشنواره موسیقی فجر

سالار عقیلی خواننده اجرای ویژه ارکستر ملی ایران در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر است.

در این برنامه 18 قطعه اجرا می‌شود که دو قطعه آن با اشعاری از افشین یداللهی و بابک برزین است؛ «ایران» و «تبریز در مه». «ایران جوان» با آهنگسازی پیمان سلطانی و شعر بیژن ترقی، «خوشه چین» از روح الله خالقی با شعر کریم فکور، «افسون سخن» از نصرالله زرین پنجه و شعر نظام فاطمی دیگر قطعات این اجرا هستند.

در لیست قطعات اجرای ارکستر ملی ایران در جشنواره موسیقی فجر می‌توان به «نغمه نوروزی» اثر روح الله خالقی و شعر رهی معیری، «ساغر» از همایون خرم و شعرمعینی کرمانشاهی، «شکوه گل» از عبدالکریم مهر افشان، «از خون جوانان لاله دمیده» از عارف قزوینی و «جام مدهوشی» از علی تجویدی با شعر بیژن ترقی اشاره کرد.

3 قطعه این اجرا ساخته ابوالفضل صادقی‌نژاد با اشعار محمد رضا یار است؛ «گلرخ»،«از تنهایی گریه مکن» و «مرا رها مکن» که قطعه آخر با همراهی پیانو «حریر شریعت‌زاده» است.

مخاطبان این اجرا می توانند شاهد هنرنمایی شریعت زاده در قطعه «سپید و سیاه» نیز باشند؛ قطعه‌ای به آهنگسازی نسیم شاملو.

ارکستر ملی ایران در اجرای خود در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، 4 قطعه بی کلام نیز اجرا می‌کند؛ 2 قطعه «سرود گل» و «سبکبال» از حسین دهلوی، «دو نغمه بختیاری» از روح الله خالقی و در نهایت پرلود «جام تهی» از فریدون شهبازیان.

ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی سالار عقیلی پنجشنبه 21 دی ماه از ساعت 18 و 30 دقیقه در قالب جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه می‌رود.