حضور فرمانده سپاه در پشت صحنه یک مسابقه تلویزیونی

سردار محمد پاکپور به همراه سردار علی اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران و دیگر فرماندهان یگان های عملیاتی نیروی زمینی در مراسم اختتامیه این مستند مسابقه حاضر شدند تا از برگزیدگان و نفرات برتر تقدیر کنند.

مراسم با حضور تمامی شرکت کنندگان 10 سری مستند مسابقه «ضد گلوله» که با شور و هیجان خاصی به همراه عوامل سازنده مستند، پرسنل تیپ مکانیزه 20 رمضان و فرماندهان نیروی زمینی سپاه در محل برگزاری اختتامیه حاضر شدند، به صورت رسمی آغاز شد. در ابتدای برنامه و پس از قرائت قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، حسین افشار مسئول خانه مستند انقلاب اسلامی و تهیه کننده این مستند مسابقه با تقدیر از حمایت‌های سردار پاکپور از این مستند مسابقه عنوان کرد: نسل شرکت کننده‌‌ این مستند مسابقه، جزو نسل‌ جوان جامعه بوده و دارای فرصت‌های تکرار نشدنی در زندگی‌شان هستند که باید از آن به خوبی استفاده کنند.

افشار در ادامه به حمایت‌های سردار پاکپور از «ضد گلوله» اشاره کرد و گفت: اگرچه عده‌ای در کشور به دنبال جایگاه و منصب هستند تا از آن به نفع خود بهره برداری و سو‌ء استفاده کنند اما در این میان مدیران و فرماندهان مخلصی هستند که با مجاهدت و تلاش شبانه روزی اشتباهات دیگران را جبران می‌کنند. یکی از این فرماندهان سردار پاکپور است که در طول این چندین سالی که ایشان را می‌شناسم و سفرهایی که به همراه ایشان در نقاط مختلف برای تهیه مستند داشته‌ایم، شاهد بوده ام که زحمات بسیاری کشیده‌اند و در هر نقطه ای که نیاز به خدمت رسانی به مردم بوده و دشمن قصد ضربه زدن به کشور را داشته، ایشان حاضر بوده است.

تهیه کننده مستند مسابقه ضد گلوله با ذکر مثالی از فعالیت های سردار پاکپور در خدمت رسانی به مردم و کشور اظهار داشت: مسافت طی کردن دور کُره زمین 40 هزار کیلومتر است اما با اطلاعاتی که من دارم و از نزدیک آن را مشاهده کردم, سردار پاکپور بیش از 240 هزار کیلومتر را برای انجام مأموریت های عملیاتی و خدمت رسانی به مردم طی کرده است. اگر اتفاق مبارکی در ضدگلوله افتاده است، مرهون عزم و تلاش‌های فرمانده نیروی زمینی, سردار پورجشمیدیان معاون هماهنگ کننده و پرسنل نیروی زمینی است که در تهیه و کمک به ساخت مستند سنگ تمام گذاشتند.

حسین افشار در پایان صحبت خود به ویژگی های مستند مسابقه ضد گلوله اشاره کرد و گفت: ضد گلوله فقط یک مسابقه نظامی صرف، نیست بلکه تفکر، تسلط و اطاعت افراد در آن به محک گذاشته شده است و بسیاری از قابلیت های فردی و گروهی با آیتم های طراحی شده این برنامه سنجیده می شود.

پس از افشار، سردار محمد پاکپور در پشت تریبون قرار گرفت. وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به اهمیت ایجاد جذابیت در برنامه سازی تلویزیون برای نسل جوان گفت:«ضدگلوله» مسابقه ای زیبا و اثر گذار است که توانسته جوانان و حتی نوجوانان علاقه مند به مسائل رزمی و نظامی را به خود جذب کند.

وی ادامه داد: با وجود مشغله فراوانی که داشته ام تا کنون چندین قسمت از این مستند مسابقه را از طریق تلویزیون مشاهده کرده ام و پیش از این، یک بار دیگر نیز در سر صحنه مسابقه حاضر شده ام تا از نزدیک در جریان کارهای این برنامه قرار گیرم. این مستند مسابقه با استقبال خوب مخاطبان و بینندگان تلویزیون روبرو شده و بازخورهای این مسابقه را از نزدیک دیده ام.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه سخنانش نکاتی را در خصوص این مستند و خطاب به شرکت کنندگان مسابقه بیان کرد و اظهار داشت: باید در این‌گونه مسابقات، جوانب و سلایق مختلف افراد را در نظر بگیریم و متناسب با آنان برنامه سازی کنیم. همچنین شرکت کنندگان در این‌گونه مسابقات باید مشورت و نقش فرمانده را در کارگروهی را تقویت کنند تا بتوانند به پیروزی برسند. آمادگی جسمانی نیز یکی از مهمترین مواردی است که باید به آن رعایت شود تا بتوان مراحل مختلف مسابقات و همچنین عملیات محوله را به درستی انجام داد.

سردار پاکپور در خاتمه سخنانش ساخت این گونه برنامه‌ها را برای جامعه مورد نیاز دانست و گفت: حتی آن دسته افرادی که نمی‌توانند در این مسابقات حضور فیزیکی داشته باشند نیز می‌توانند با دنبال کردن مراحل مختلف مسابقه و دیدن تلاش شرکت کننده ها، از این برنامه‌ها بهره‌مند شوند.

در ادامه مراسم اختتامیه این برنامه، از نفرات برتر مسابقه تقدیر و تیم اول مسابقه نیز مشخص و به آنها مدال و جام قهرمانی اهدا شد که به دلیل در حال پخش بودن مسابقه از تلویزیون از ذکر جزئیات این بخش از برنامه صرف نظر شده است. قرار است آخرین قسمت و معرفی برگزیدگان این سری مستند مسابقه ضد گلوله در اواخر سال‌جاری از تلویزیون پخش شود.