دلیل حذف آقای بازیگر از "شبکه"

مهرداد فلاحتگر بازیگر، کارگردان و تهیه کننده سینما و تلویزیون درباره فعالیت های خود در عرصه هنر گفت: من برای بازی در سریال شبکه قرارداد بستم، تست گریم و لباس انجام دادم و قرار بود یک هفته بعد از این زمان مقابل دوربین بروم اما بعد از مصاحبه ای که درباره سریال "شبکه" با برخی رسانه ها داشتم بدون اطلاع من بازیگر دیگری را جایگزین من کردند و من را از کار حذف کردند.

وی افزود: در مصاحبه‌ای که درباره سریال "شبکه" داشتم فقط اسم اثر، تهیه کننده و کارگردان آن را بیان کردم و این در حالی است که پیش از آن در رسانه های دیگر خبرهای زیادی درباره این سریال منتشر شده بود و همه مخاطبان و جامعه هنری از آن اطلاع داشتند اما نمی دانم چه شد که تهیه کننده از این موضوع ناراحت شد و من را از کار حذف کرد.

بازیگر فیلم سینمایی "جرم" درباره این اقدام تهیه کننده سریال "شبکه" اظهار کرد: کنار گذاشتن من از این سریال برایم اصلا مهم نیست و نقشی نبود که بخواهم به جهت از دست دادن آن سر و صدا راه بی‌اندازم اما کار تهیه کننده عاقلانه و درست نبود. با وجود این که جلسات متعدد گریم و لباس روی من انجام شد بدون اطلاع مرا کنار گذاشت.

وی ادامه داد: دو ماه منتظر بودم که زمان تولید و بازی‌ام را اطلاع دهند اما در نهایت از طریق کارگردان موضوع جایگزینی بازیگر دیگری را مطلع شدم. به عنوان هنرمندی که در عرصه بازیگری، تهیه کنندگی و کارگردانی فعالیت دارم کارنامه و سابقه هنری‌ام از این تهیه کننده و کارگردان بیشتر است و این اقدام تهیه کننده را بی احترامی می‌دانم.

فلاحتگر ادامه داد: در گذشته هم چنین تجربه هایی برایم اتفاق افتاده بود. در سریال "دولت مخفی" با این که یک ماه و در 8 سکانس جلوی دوربین رفته بودم تولید کنندگان این سریال به جهت گران بودن قیمت قراردادم مرا کنار گذاشتند و بعدها اعلام کردند که این نقش حذف شده است.

کارگردان "شهر اردیبهشت" در ادامه تصریح کرد: البته در کنار این مسائل گاهی بودجه یک اثر برای تولید کم است و بازیگری که قیمت آن گران است کنار گذشته شده و سراغ بازیگری می روند که قیمت کمتری داشته باشد.  

فلاحتگر درباره بازی خود در سریال "مرد" به کارگردانی فریدون حسن پور توضیح داد: این سریال در مقاطع زمانی متفاوت از هم  و لوکیشن های متعدد فیلمبرداری می شود. بخشی از بازی من در سریال "مرد" فیلمبرداری شد و بخش های مربوط به  بازیم در شهر رشت باقی مانده است که باید به زودی مقابل دوربین بروم.

وی با اشاره به اثرش "گدرینگ" در مقام کارگردانی بیان کرد: از امروز به دنبال دریافت مجوز فیلم جدیدم هستم تا در ماه اردیبهشت که زمان مورد علاقه فیلمسازی برای من است تولید را شروع کنم.

تهیه کننده "به خاطر خواهرم" درباره اثر دیگر خود "آدم فروش" نیز اظهار کرد: علی توحید پرست نویسنده این فیلم یک بار برای دریافت مجوز اقدام کرد اما با اصلاحیه روبرو شد و این روزها در حال اصلاح فیلمنامه است تا مجددا برای گرفتن پروانه ساخت اقدام کند.

فلاحتگر درباره حضور رضا عطاران در "آدم فروش" خاطرنشان کرد: عطاران متن "آدم فروش" را دوست نداشت حتی درباره شرایط مالی کار هم به او تضمین دادم اما عطاران بازی در این فیلم را نپذیرفت بنابراین به دنبال بازیگری خواهم رفت که با قصه متناسب و با جنس بازی رضا عطاران شبیه باشد.