سایت فروش بلیت جشنواره فجر از کار افتاد/عکس

براساس اعلام دبیرخانه سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، قرار بر این بود تا ساعت 20 دیشب بلیت فروشی مخصوص اهالی رسانه در سایت جدید بلیت فروشی جشنواره تئاتر فجر آغاز شود اما همچنان خرید بلیت در این سایت با مشکلات فراوانی روبرو است.

این در حالی است که سایت بلیت فروشی سال گذشته جشنواره با دامنه و تعداد کاربر بالا طی سالهای اخیر به خوبی توانسته از پس بلیت فروشی آثار جشنواره بر آید اما فرهاد مهندس پور و سایر عوامل جشنواره اصرار داشتند که سایت جدید انتخاب شده به علت توانایی ها و تمایزات فراوان خود نسبت به سال گذشته برای بلیت فروشی جشنواره انتخاب شده است.

فرهاد مهندس پور طی نشست دیروز سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اعلام کرد که انتخاب سایت بلیت فروشی به مزایده گذاشته شده و دبیرخانه بهترین پیشنهاد را پذیرفته است.

از همان دیروز و طی نشست جشنواره اهالی رسانه نقدهای فراوانی به چرایی انتخاب سایت ضعیف کنونی را داشتند. این سایت در حال حاضر تنها پنج نمایش را روی صفحه بلیت فروشی خود می بیند در حالی که سایت پیشین جشنواره ماهانه قریب به دویست اثر نمایشی را پوشش می دهد.

خبررسانی سایت کنونی بلیت فروشی جشنواره هم نشان می دهد که مسئولین این سایت چندان اهمیتی به مساله به روز بودن نداشته اند و اخبار این سایت به کندی و دیر به دیر به روز می شود.

طراحی ساده و بدون عمق سایت هم خبر از عدم توانایی سایت ایران نمایش در پرداختن به حجم بالایی از مراجعه کننده و همچنین اطلاعات را دارد و تجربه دیشب نشان داد که این سایت در مواجهه با تعداد اندک خبرنگاران نیز ناتوان است و مشخص نیست در ایام جشنواره چگونه از پس بلیت فروشی برای عموم بر خواهد آمد.

حال مشخص نیست آن پنج رکن اصلی دبیرخانه که دبیر و روابط عمومی جشنواره اصرار بر آن داشتند چه بوده که سایتی ضعیف و ناکارآمد را برای جشنواره انتخاب کرده اند. سایتی که دیشب و بعد از گذر از زمان مقرر هیچگونه تغییر خاصی نداشت و پس از یک ساعت لینکی را به عنوان خرید بلیت جشنواره ارائه کرد که در صفحه بعدی خود به جشنواره موسیقی فجر ارجاع داده می شد.

 

حال باید دید آیا این سایت برای پیشرفت و دیده شدن وارد کارزار تبلیغاتی جشنواره تئاتر فجر شده و آیا توانایی خاصی در خود پنهان دارد که همه بی خبرند. نکته جالب آنجا که اپراتور این سایت طی تماس های مکرر از باز شدن سریع بلیت فروشی طی دقایقی بعد خبر می داد تا آنجا که نزدیک به ساعت 12 نیمه شب بنری با عنوان بلیت فروشی ساعت 9 صبح روز بعد آغاز می شود خیال همه را راحت کرد.

جشنواره تئاتر فجر امسال با انتقادات فراوانی روبرو شده است. از طراحی پوستر که در نشست جشنواره مورد نقد تند و صریح اهالی رسانه قرار گرفت تا نحوه انتخاب آثار بخش مرور و مسابقه که طی قوانینی صورت گرفته بود. قوانینی که دبیر جشنواره تلویحاً آن را فرایند می نامید.

سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در ابتدا با حضور دبیر و مدیران کاملاً تئاتری امید تازه ای در دل جوانان تئاتری به وجود آورد اما این امید با نحوه عملکرد و انتخاب آثار به سرعت به تیرگی گرایید. نامیدی که دیروز طی نشست جشنواره به حضور و اعتراض شدید یکی از بازیگران جوان تئاتر انجامید.