اولویت اول «فیلشاه» مخاطبان کودک و نوجوان است

هادی محمدیان، کارگردان فیلم انیمیشن «فیلشاه» درخصوص این انیمیشن سینمایی گفت: «فیلشاه» حاصل شبانه روزی ۲۶۰ از افرادی است که با تمام علاقه و انگیزه و همچنین با تجربه‌ای در «شاهزاده روم» کسب کردند، توانستیم وقت بیشتری را برای رفع مشکلات ساختار انیمیشنی بگذاریم و با کمترین مشکل با «فیلشاه» بتوانیم فضای سینمای ایران را متحول کنیم. در واقع امید دارم تا «فیلشاه» یک نقطه قبل و بعد خودش در سینمای ایران بگذارد.

وی در ادامه بیان کرد: سینمای رئال ایران حدود صد سال است که کار سینمایی می‌سازد، هر فیلم در هر جشنواره داخلی و خارجی جایزه‌های بسیاری را کسب کرده‌اند و اکران‌های زیادی را در سراسر دنیا دارند و تجربه و پشتوانه‌ای قوی آن‌ها را حمایت می‌کند. اما حالا اگر فیلم انیمیشن با فیلم‌های رئال رقابت کند راه‌های بسیاری را برای طی کردن دارد؛ و البته باید کیفیت لازم را هم برای رقابت در چرخه فیلم‌های سینمایی رئال داشته باشد.

کارگردان فیلم انیمیشن «شاهزاده روم» فضای حاکم بر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر را فضایی مثبت دانست و در این خصوص ادامه داد: در جشنواره پارسال براساس کیفیت آثار و کیفیت جشنواره از فضای بهتری برخوردار بود؛ و حالا اگر همین فضا را بتوانیم با نگاهی عادلانه و مثبت پیش ببریم، «فیلشاه» می‌تواند در بین ۲۲ فیلم دیگر گلیم خود را از آب بکشد.

محمدیان با بیان اینکه بهترین داوران برای جشنواره فجر و فیلم انیمیشن «فیلشاه»، مخاطبان هستند، اظهار کرد: به عقیده من موجی که در جشنواره فجر در خصوص حمایت از مخاطبان ایجاد شده اتفاق خوبی است. ما می‌توانیم در اکران‌های جشنواره فجر هم کودکان را به سینما بکشانیم، تا آن‌ها بعد از این سفیر ما در خانه و مدارس باشند.

وی افزود: در «فیلشاه» با توجه به بازخورد‌ها و مشکلاتی که در «شاهزاده روم» داشتیم، تصمیم گرفتیم تا تکلیف خودمان را با مخاطب بیشتر روشن کنیم. اولویت اول «فیلشاه» مخاطبان کودک و نوجوان است، چراکه تمام ساختار فیلم از فیلمنامه گرفته تا جنس تصویرسازی و شخصیت‌پردازی‌ها در زمینه کودک و نوجوان اعمال شده است. اما فیلم انیمیشن «فیلشاه» می‌تواند مخاطبان بزرگسال را هم جذب کند. ما اگر بتوانیم مخاطب کودک و نوجوان را جذب کنیم و بچه‌ها از کار لذت ببرند، قطعا بزرگسالان که روزی خودشان هم کودک بودند، می‌توانند با «فیلشاه» ارتباط برقرار کنند.

محمدیان درخصوص حضور «فیلشاه» به عنوان تنها فیلم انیمیشن جشنواره فجر، خاطرنشان کرد: ما برای ساخت انیمیش کار‌های پیچیده‌ای انجام نمی‌دهیم؛ ما کنار هم هستیم تا ایده‌هایمان را در دنیای خیالی به تصویر بکشیم. ولی اتفاقی که هم برای «فیلشاه» و هم «شاهزاده روم» رقم خورد، این بود که هر دو فیلم در بخش خصوصی تولید شد و اگر «فیلشاه» به فروش نرسد قطعا موسسه «هنر پویا» ورشکست می‌شود و همه سازندگان هم باید از صفر شروع کنیم.