نگاه فیلمسازان در جشنواره فجر امسال نگاه شجاعانه‌تری است

حمید زرگرنژاد نویسنده و کارگردان سینما که امسال فیلم "ماهورا" را در بخش سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص کیفیت این دوره از جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره امسال جشنواره بسیار سختی است. با وجود اینکه تعداد کمی از فیلم‌ها در بخش سودای سیمرغ قرار دارند اما کیفیت این آثار باعث شده تا رقابت تنگاتنگی در راه باشد.

وی با اشاره به کاهش تعداد فیلم اولی‌ها در جشنواره فیلم فجر افزود: ای کاش سهمیه فیلم‌ اولی‌ها در جشنواره امسال وجود داشت تا کارگردانان نوپا بهتر و بیشتر دیده می‌شدند. به نطر من کار برای فیلم اولی‌ها در جشنواره فیلم فجر سی و ششم بسیار سخت شده است.

کارگردان فیلم "پایان خدمت" با اشاره به حضور فیلمسازان بزرگ در جشنواره فجر امسال تاکید کرد: جشنواره امسال یکی از باکیفیت‌ترین جشنواره های فیلم فجر در ادوار گذشته است. فیلم ها بسیار با کیفیت ساخته شده و برخی از آثار حاصل چند سال تفکر و تلاش هستند. اتفاقی که از نظر من باعث جذابیت فجر امسال شده خروج فیلمسازان از فیلم های آپارتمانی است.

وی در همین راستا ادامه داد: نگاه فیلمسازان در جشنواره فیلم فجر امسال نگاه شجاعانه‌تری است. خروج فیلم‌ها از لوکشین های داخلی و آپارتمانی تنوع آثار را بالا می برد. به عنوان مثال درباره فیلم ماهورا مخاطب لوکشین‌هایی را می بیند که تا به حال در آثار دیگر دیده نشده است.

این کارگردان سینما درباره شانس فیلم "ماهورا" برای کسب سیمرغ بلورین جشنواره فیلم اضافه کرد: از نظر من ماهورا یکی از پر مخاطب ترین آثار فجر امسال است. نمی توان در مورد جوایز جشنواره پیش بینی کرد اما به نظرم تماشاگران با ماهورا ارتباط خوبی برقرار خواهند کرد.

زرگرنژاد درباره تغییر مکان جشنواره از برج میلاد به پردیس ملت خاطرنشان کرد: در ابتدا باید دید که پردیس ملت امسال چگونه با جشنواره برخورد می کند و پس از آن نتیجه گیری کرد اما برج میلاد برای اکثر سینماگران نوستالژی خاصی داشت که بسیار دوست داشتنی بود.