«ماهورا» سخت‌ترین کار زندگیم بود

مرتضی غفوری مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی «ماهورا» ساخته حمید زرگرنژاد از شرایط سخت فیلمبرداری این اثر گفت.

مرتضی غفوری فیلمبردار سینما درباره فیلم سینمایی «ماهورا» به کارگردانی حمید زرگرنژاد که به سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر راه یافته است، گفت: «ماهورا» یکی از سخت ترین فیلم هایی بود که در طول زندگی ام از زمان دستیاری تا به حال کار کردم زیرا این فیلم در منطقه هور فیلمبرداری شد که شرایط عجیب و غریب و سختی داشت.

وی با اعلام اینکه در منطقه هور روی آب فیلمبرداری کرده اند، عنوان کرد: هرچند من پیش از این فیلم هایی را روی آب فیلمبرداری کرده ام اما این منطقه شرایط سخت تری داشت و اگر نمی توانستیم یک پلان را به درستی فیلمبرداری کنیم باید ساعت ها وقت می گذاشتیم تا مجدد آن را ضبط کنیم.

غفوری عنوان کرد: هور راه باریکی دارد به طوری که وقتی آب موج برمی داشت باید ساعت ها صبر می کردیم تا آب به حالت اولیه خود برگردد تا مجدد شروع به فیلمبرداری کنیم علاوه بر این ما مواردی مثل انفجار در لا به لای نی ها، شرایط مِه و... هم داشتیم که هرکدام از آنها زمان زیادی می گرفت برای مثال گاهی پیش می آمد که ما سه روز متوالی به لوکیشن می رفتیم اما تنها یک پلان ضبط می کردیم.

این فیلمبردار سینما بیان کرد: «ماهورا» یک داستان واقعی را به تصویر می کشد و با وجود اینکه یک اثر جنگی است عاشقانه ای در دل آن رخ می دهد که فضا را تلطیف می کند و نگاه مخاطب را نسبت به فیلم های دفاع مقدسی تغییر می دهد.

وی در پایان گفت: هر چند آثار من هیچگاه در جشنواره ملی فیلم فجر توسط داوران دیده نشده است اما امیدوارم «ماهورا» دیده شود و مردم هم آن را دوست داشته باشند. این را هم باید بگویم که این روزها مراحل تصحیح رنگ این اثر سپری می شود و من هر پلانی را که می بینم یاد سختی های کار می افتم با این وجود تمام گروه با انرژی برای «ماهورا» زمان گذاشتند.