«کار کثیف» و سختی صداگذاری این فیلم

بهروز شهامت صداگذار سینما  درباره فعالیت های اخیر خود گفت: به تازگی صداگذاری فیلم سینمایی «کار کثیف» به کارگردانی خسرو معصومی را به پایان رسانده ام که این فیلم به سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر راه یافته است. اکثر آثار خسرو معصومی موضوعات اجتماعی دارند و «کار کثیف» هم به همین روال ساخته شده و این بار به پدیده مهاجرت و مشروبات الکلی پرداخته است.

وی با اشاره به اینکه انجام صداگذاری این فیلم برایش جالب بود زیرا تنوع لوکیشین داشت، توضیح داد: «کار کثیف» دارای ۱۲۰۰ پلان و لوکیشن های متعدد بود و تبعا کارهای پر پلان و پر لوکیشن سختی های خود را دارند. صداگذاری این اثر زحمت زیادی داشت و من حدود چهار ماه برای صداگذاری «کار کثیف» زمان گذاشتم و صداگذاری دیگر آثار را نپذیرفتم.

شهامت اضافه کرد: به هر حال مردم و هیات داوران تشخیص می دهند که کارهای سنگین و پر پلان چگونه هستند. البته امسال در جشنواره آثاری از سینمای دفاع مقدس زیاد است به همین دلیل باید دید که آنها چگونه هستند و الان نمی شود قضاوتی داشت.

این صداگذار پیشکسوت سینما بیان کرد: همانطور که گفتم «کار کثیف» زمان زیادی از من گرفت و کار سینمایی دیگری نپذیرفتم ولی در چند کار کوتاه انیمیشن همکاری کردم. ما از ۲۸ مرداد کار صداگذاری »کار کثیف» را شروع کردیم و در حال حاضر نیز مشغول انجام چک نهایی برای آماده کردن دی سی پی هستیم.

وی با اشاره به مضمون این اثر ادامه داد: «کار کثیف» درباره دانشجویی است که دغدغه مهاجرت دارد از سوی دیگر این فیلم به مشروبات الکلی هم می پردازد بنابراین فکر می کنم متفاوت از آثاری است که پیش از این به معضل مهاجرت پرداخته اند. به یاد دارم در جشنواره های اخیر فیلم هایی درباره مهاجرت بود اما «کار کثیف» بسیار موشکافانه تر به قضیه مهاجرت پرداخته است.

شهامت در پایان با اشاره به دیگر آثارش بیان کرد: به تازگی کار صداگذاری یک مستند بلند سینمایی به کارگردانی داوود ابراهیمی را که فارغ التحصیل دانشگاه سوره است به پایان رساندم. این مستند که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده درباره قوم قشقایی است. داوود ابراهیمی خودش نسبتی با این قوم دارد و به همین دلیل اشراف خوبی به اثر داشت و این مستند یک فیلم مینیمالیستی و در عین حال قوم نگارانه شده است. این اثر به تهیه کنندگی و کارگردانی داوود ابراهیمی و با بودجه شخصی ساخته شده است.