امیر فضلی داور و سپند امیرسلیمانی مجری "بهترین شو" شدند

علیرضا آقایی تهیه کننده برنامه "بهترین شو" درباره آخرین وضعیت این برنامه گفت: پخش بهترین شو از 27 بهمن ماه شروع می شود و در مراحل پایانی پیش تولید قرار دارد. ساخت دکور در حال آماده شدن است و  از 20 بهمن ضبط برنامه شروع می شود.

وی در همین راستا افزود: قرار بر این بود که 15 دی ماه پخش برنامه "بهترین شو" شروع شود، اما به دلیل مهیا نبودن شرایط تولید، پخش برنامه به تعویق افتاد. اگر اتفاق غیر مترقبه ای که از اراده ما خارج است نیفتد قطعا در 27 بهمن ماه "بهترین شو" پخش خواهد شد.

 

ارژنگ امیر فضلی

تهیه کننده برنامه "بهترین شو" از سورپرایز جدید برنامه خبر داد و اظهار کرد: داوران برنامه با تغییر در اعضا روبرو شده است به این شکل که محمد مسلمی، حمید گلی و ارژنگ امیرفضلی داوران سری جدید برنامه بهترین شو هستند. بازی علی فروتن در یک اثر سینمایی در کنار تعویقی که در پخش برنامه به وجود آمد، سبب شد تداخل زمانی در همکاری او با فیلم سینمایی اش و زمان ضبط برنامه بهترین شو به وجود آید، بنابراین ارژنگ امیر فضلی موقتا جایگزین علی فروتن شد. علی فروتن بعد از اتمام بازی در اثر سینمایی اش در نیمه دوم برنامه "بهترین شو" که پایان فروردین است دوباره به عنوان داور به برنامه اضافه می شود.

آقایی به جزئیات جدید برنامه "بهترین شو" اشاره کرد و توضیح داد: از تجربه فصل اول استفاده کرده و در سری جدید ایرادات‌مان را برطرف کرده ایم. کیفیت و ارائه کار شرکت کننده ها به شدت تقویت شده و این به دلیل جدی گرفتن برنامه از سوی مخاطبان است که سطح کار مجموعه شرکت کنندگان بهتر از فصل اول برنامه بهترین شو است و این مساله اولین مزیت سری جدید برنامه به حساب می آید. ساختار برنامه کمی تغییر کرده؛ یعنی مرحله ها به لحاظ زمانی که برای آن ها استفاده می شد، تغییر کرده است؛ به طور مثال زمان مرحله مقدماتی کوتاه تر شده و مرحله اصلی متشکل از نیمه نهایی و فینال طولانی تر شده است. همچنین سپند امیر سلیمانی به عنوان مجری به سری دوم برنامه "بهترین شو" اضافه شده است.

وی ادامه داد: در هر قسمت یک داور چهارم به عنوان داور مهمان متشکل از هنرمندان، ورزشکاران و افراد شناخته شده و مقبول مردم مهمان برنامه است.

این تهیه کننده درباره استقبال مخاطبان نسبت به برنامه بهترین شو، بیان کرد: تعداد شرکت کننده ها به شدت بالا بود و نزدیک به بیش از 6000 فیلم قابل اعتنا و پیگیری در میان فیلم های ارسالی داشتیم. فیلم ها غربال شدند و به 700 و در مرحله بعد به 500 و در نهایت 100 شرکت کننده، فیلم‌شان انتخاب شد که در برنامه حضور پیدا می کنند.

آقایی به دکور و فضای سری جدید برنامه "بهترین شو" اشاره و اظهار کرد: یک دکور ثابت در دو بخش مشخص داریم. برنامه در این دکور ثابت اجرا می شود. تماشاگران از مرحله اصلی برنامه در استودیو حضور پیدا می کنند؛ یعنی در مرحله ابتدایی که 4 قسمت از برنامه را تشکیل می دهد، تماشاگران حضور ندارند اما در قسمت پنجم که مرحله اصلی شروع می شود تماشاگران در برنامه حضور پیدا می کنند و از آن مرحله تا پایان برنامه "بهترین شو" رای گیری مردمی نیز انجام می شود.

وی درباره اقداماتی که برنامه بهترین شو برای افراد شرکت کننده داشته و دارد، عنوان کرد: بدون اغراق در حال حاضر و در همین فصل 60 درصد از شرکت کنندگان ما اهل شهرستان هستند. برنامه ریزی ما این بود که بخش عمده ای از این شرکت کنندگان را در شبکه های استانی پذیرایی کنیم و مراحل مقدماتی در این شبکه ها انجام شود. با معاونت امور استان ها و شبکه شما هم هماهنگی های خوبی انجام شده بود اما همین امر به تعویق افتادن تولید برنامه موجب شد فصل دوم  از این پتاسیل محروم بماند. برنامه ریزی کرده ایم اگر این برنامه ادامه پیدا کند ؛ در فصل سوم مرحله مقدماتی را در شبکه های استانی برگزار کنیم.

تهیه کننده برنامه "بهترین شو" به نقش مردم در روند پخش برنامه پرداخت و توضیح داد: روند تولید برنامه "بهترین شو" به شدت متکی به رای مردم است. بنابراین ضبط هر قسمت نزدیک به پخش انجام می شود از 20 بهمن ضبط برنامه شروع شده و 27 بهمن ماه اولین قسمت آن پخش می شود. در پایان خرداد ماه و همزمان با عید فطر فینال و اعلام نتایج، پخش می شود. ضبط برنامه نیز به این شکل است که 5 قسمت مربوط به مرحله ابتدایی ضبط می شود و وقتی وارد مرحله انتخاب آرای مردمی شدیم ضبط برنامه متوقف شده و 5 قسمت در طول 5 هفته پخش می شود و در اوایل فروردین مجددا ضبط را شروع می کنیم که در این مرحله تقریبا ضبط و پخش نزدیک به هم انجام می شوند چون ناچاریم که رای مردم را درباره شرکت کنندگان دریافت کرده و ببینیم کدام شرکت کننده در قسمت بعدی برنامه همچنان حضور خواهد داشت تا ضبط را با حضور او ادامه دهیم.

آقایی ادامه داد: زمان پخش برنامه همچون فصل گذشته ساعت 15:00 روز جمعه و بازپخش آن روز پنجشنبه در همین ساعت  و در 16 قسمت است.

 وی به حساسیت های برنامه سازی برای کودک و نوجوان اشاره و اظهار کرد: در فصل اول بهترین شو ایرادات زیادی داشتیم، برای ما تجربه ابتدایی بود، قبل از آن الگویی در ایران وجود نداشت و مجبور بودیم ساختارهای خارجی را ایرانیزه کرده و برای این برنامه استفاده کنیم. این گونه برنامه ها حساسیت زیادی به همراه دارد؛ چون برای کودک و نوجوان است و پدر و مادرها به فرزندان خود حساس هستند، موضوع کیفیتی و رقابتی می شود و همین رقابت برای بیینده جذاب است. با توجه به شرکت کننده هایی که فیلم هایشان را در فصل دوم فرستاده اند و فیلم هایی که در فصل اول برای ما فرستاده شده بود، مخاطبان متوجه منظور ما شده اند. در فصل اول فیلم هایی فرستاده شد که واقعا شوخی بود. روند رو به رشد در ارسال فیلم ها نشان می دهد که برنامه "بهترین شو" برای مخاطب جدی بوده و متوجه شده که با یک رقابت جدی روبه رو است.

این تهیه کننده در ادامه افزود: در فصل دوم "بهترین شو" به دنبال انتقال پیام درباره اعتماد به نفس به مخاطب هستیم. عارضه ای در کودکان وجود دارد به این شکل که یا اعتماد به نفس نداشته یا اعتماد به نفس کاذب دارند که هر دو این موارد عارضه است. در این برنامه می خواهیم ابتدا بگوییم همه کودکان حتما دارای استعداد هستند، باید استعداد آن ها را پیدا کنیم و دوم این که امکان بروز استعدادشان را فراهم کنیم؛ یعنی روی اعتماد به نفسشان کار کنیم تا بتوانند خود را ارائه دهند.

وی خاطر نشان کرد: تدارک ما برای فصل دوم "بهترین شو" بسیار بیشتر از فصل اول است بنابراین امیدوارم فصل دوم "بهترین شو" بسیار بهتر از فصل اول شود و مخاطب نیز از ما راضی باشد.