پرفروش‌ترین فیلم کارنامه هنری "سلمان‌خان"

«تایگر زنده است» با فروشی 336 کروری، تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم کارنامه هنری سلمان‌خان شد. با این رقم فروش، اکشن ماجراجویانه تازه سلمان‌خان در ردیف چهارمین فیلم پرفروش کل تاریخ سینمای هند قرار گرفت. تحلیلگران اقتصادی سینما و دوستداران این بازیگر 55 ساله بالیوود، انتظار داشتند تایگر زنده است بتواند رکورد فروش «پی کی» عامر خان (سومین فیلم جدول) را نیز بشکند. اما رقم فروش 341 کروری فیلم سال 2014 عامرخان، همچنان دست نخورده باقی ماند.

تا به امروز اکشن تاریخی «باهوبالی» و درام ورزشی «دانگل» با فروش‌هایی 511 و 388 کروری، پرفروش‌ترین فیلم‌های کل تاریخ سینمای هند هستند.

سلمان‌خان از موفقیت کلان 336 کروری فیلم خود هم راضی و خشنود به نظر می‌رسد. تا قبل از این، درام خانوادگی «داداش جان باجرانجی» (2015) با فروشی 320 کروری پرفروش‌ترین فیلم کارنامه این بازیگر بود. تایگر زنده است با هزینه تولید 210 کروری تهیه شده است.

به نوشته سایت بالیوود هنگاما، تایگر زنده است قسمت دوم اکشن ضد جاسوسی «یک تایگر» است. این فیلم سال 2012 اکران عمومی شد و 199 کرور در جدول گیشه نمایش سینماهای هند فروش کرد. در داستان قسمت دوم، سلمان و کاترینا کیف دوباره وارد کارزار شده و ماموریتی غیرممکن را در دنیای پرآشوب جاسوس‌ها آغاز می‌کننند.

این دو در قسمت اول فیلم، نقش دو مامور ضد جاسوسی هندی و پاکستانی را بازی کردند که به یکدیگر دل باخته و علیه سازمانهای جاسوسی کشورهای خود اقدام می‌کنند. کارگردانی قسمت دوم را دوباره علی‌عباس ظفر به عهده داشته است. این فیلم هم مثل نمونه غربی خود جیمزباند، از لوکیشن‌های متنوع و چشم نواز چندین کشور اروپایی و عربی بهره گرفته است. تایگر زنده است که زمستان سال گذشته میلادی به روی پرده رفت، در عین حال لقب پرفروش ترین فیلم سال 2017 جدول گیشه نمایش سینماهای هند را نیز از آن خود کرد.